Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium
lähtub Estonian Airi osaluse käsitlemisel riigi pikaajalistest huvidest.
Minister Juhan Partsile teevad muret ettevõtte viimaste aastate arengud ning ei
ole tõsiseltvõetav, et probleemidele püütakse ajakirjanduse kaudu lahendust
leida.
Mais toimunud Estonian Airi üldkoosolekul väljendas minister rahulolematust ettevõtte tulemuste ning arengukavaga, teatas ministeerium. Samas on lennufirma näidanud õnnestunud hakkamasaamist ka aegadel, mil ülejäänud lennundusringkond on veelgi hullemini kiratsenud. Hiljutised personalimuudatused SASis on loonud võimaluse koostöös suurosanikuga ettevõtte strateegia üle vaadata.
Ministri seisukoht on, et kiire osaluse müümine ei oleks kasulik, kuna müügihind ei kompenseeriks lennundusvaldkonna arendamise olulisust. Riigi huvides on, et Estonian Air oleks arenev ettevõte, et kasvaks otselendude sihtpunktide arv Euroopas ning töötataks välja otseühendused nii Aasia kui Ameerika suunal. Kõike seda saab teha vaid siis, kui on tagatud riigi ja rahvuslipu all tegutseva ettevõtte koostöö, mille kasuks räägib kahtlemata riigi osalus antud ettevõttes.
Tänase seisuga on ministeeriumil plaanis kohtumine SASi esindajatega septembri keskel. Seniks on nii osapoolte kui ajakirjanduse väljaütlemised ennatlikud ega rajane ühelgi ratsionaalsel alusel.
Seotud lood
Majandusminister Juhan Partsi ja Estonian
Airi nõukogu liikme Jaan Männiku plaan minna septembris SASi peakorterisse
Estonian Airi tulevikku arutama ei saanud teoks, kuna Muhamed tuli ise mäe
juurde.
SAS grupp tunnistas, et ettevõtte esmane
eesmärk on saavutada enamusosalus nii Estonian Airis kui ka Air
Balticus.
SASi tegevjuht Mats Jansson ütles Saksa
ajalehele Handelsblatt, et ettevõte plaanib keskpikas perspektiivis Estonian
Airi ja airBalticu liita.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.