Majandusminister Juhan Partsi ja Estonian
Airi nõukogu liikme Jaan Männiku plaan minna septembris SASi peakorterisse
Estonian Airi tulevikku arutama ei saanud teoks, kuna Muhamed tuli ise mäe
juurde.
17. septembril saabusid SASi esindajad hoopis Tallinna, et osaleda Estonian Airi nõukogu koosolekul ning kohtuda Juhan Partsi ning abiminister Siim-Valmar Kiisleriga, kirjutas Äripäev.
Kohtumine lõppes majandusministeeriumi seisukohaga - Eestile praegune 34protsendiline osalus rahvuslikus lennukompaniis sobib.
Riik saab Kiisleri sõnul väga hästi aru, et SAS tahab Estonian Airi enamusosanik olla ja sisuliselt selle vastu ei olda.
Ministeeriumi "ei" pole lõplik, sest riigi tasemel ei ole SASile vastust antud, kõik variandid on veel võimalikud. SASi peakorterist kinnitati Äripäevale, et firma keskendub endiselt läbirääkimistele riigiga, mis seni on käinud stiilis samm edasi - samm tagasi.
SAS tegutseb aktiivselt ka Läti lennukompaniis airBaltic. Eelmisel nädalal teatas ettevõte nõukogu esimehe väljavahetamisest, uueks esimeheks sai SAS Grupi tegevdirektor Mats Jansson.
Vangerdust seostatakse pinna ettevalmistamisega Läti riigi osaluse väljaostmiseks SASi poolt, mille läbirääkimised on lennukompanii kinnitusel edenenud jõudsamalt kui Eestis ning peagi lõpusirgele jõudmas.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium
lähtub Estonian Airi osaluse käsitlemisel riigi pikaajalistest huvidest.
Minister Juhan Partsile teevad muret ettevõtte viimaste aastate arengud ning ei
ole tõsiseltvõetav, et probleemidele püütakse ajakirjanduse kaudu lahendust
leida.
Ütlemisi tänastest, 28. augusti
lehtedest.
Ärikonsultant Raivo Vare ütles Äripäeva
majanduskonverentsil Äriplaan 2008, et Eesti riik peaks oma osaluse Estonian
Airis müüma, mitte sellega edasi vägistama.
Taani lennukompanii Sterling ennustas, et
viie aasta pärast lendavad reisijad tasuta, kirjutas Dagbladet Børsen.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.