Eile kohtusid Poola transpordiminister Jarzy Polaczek, Läti transpordiminister Ainars Šlesers, Leedu transpordi- ja kommunikatsiooniminister Algridas Butkevicius ning Eesti majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, et arutada autotee Via Baltica ja raudtee Rail Baltica tulevikku.
Pandi paika Rail Baltica projektid ja Euroopa Liidu rahastus. "Kolme-nelja aasta pärast on võimalik sõita rongiga 120 km/h Tallinnast Varssavisse," sõnas Parts.
Poola transpordiministri Jarzy Polaczeki sõnul on Via Baltica tähtsusjärjekorras väga olulisel kohal. Polazeki sõnul on Poola valmis Rail Balticusse investeerima 250 miljonit eurot (3,9 miljardit krooni).
Partsi sõnul on Eesti jaoks Via Baltica juures kolm olulist lõiku: Pärnu ümbersõit, Tallinna suur ümbersõit ja Tallinna-Pärnu neljarealise tee pikendamine. Ehitamiseni jõutakse Partsi sõnul kuue aasta pärast.
"Meie peame oluliseks ehitada teid nii Eesti kui ka Leedu poole," sõnas Läti transpordiminister Ainars Šlesers. Samuti tõi ta välja, et uuesti peab tööle saama rongiliikluse Eesti ja Läti vahel, mida kasutaksid eriti turistid.
"Lähiajal tuleb majandus- ja kommunikatsiooniministeerium välja plaaniga, mida on koostatud neli aastat," sõnas Parts. Plaan puudutab liiklusohutust, millesse nüüd on kaasatud ka kohalikud omavalitsused.
Oluliseks teemaks oli ka Euroopa Liidu ja Venemaa piiriküsimus.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.