• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 06.09.07, 12:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lisaained maiustustes võivad lapsed muuta pööraseks

Kommides ja limonaadides kasutatavad värv- ja säilitusained võivad lapsed muuta hüperaktiivseks, selgub Suurbritannias värskelt lõppenud uuringust, mille tulemused avalikustatakse täna meditsiiniajakirjas Lancet.

Juba varasemast on teada, et sünteetilised lisaained halvendavad nende laste seisukorda, kes kannatavad tähelepanupuudusest tingitud hüperaktiivsushäire all (Attention Deficit Hyperactivity Disorder - ADHD). Uus uuring näitab aga, et lisaained võivad hüperaktiivseks muuta ka täiesti terved lapsed.
Kumb rohkem süüdi on - värvained või naatriumbensoaat, mis on laialt levinud säilitusaine, seda ei osanud teadlased täpselt öelda.
Selliste lisaainete tööstus on maailmas aastas enam kui 25 miljardi dollarilise käibega äri. Uuringu tulemuste mõju on aga tõenäoliselt laiem, mõjutades kogu toiduainete- ja karastusjookide tööstust.

Seotud lood

Uudised
  • 06.09.07, 13:23
Noop: hoopis suhkur maiustustes annab energiat
ASi A. Le Coq juhataja Tarmo Noop kahtleb sügavalt uuringutes toiduainete toimimise kohta. Tema sõnul on limonaadi joovate laste aktiivsuse põhjus suhkur.
Uudised
  • 06.09.07, 15:07
Kruuda: hambad kukkusid välja? Ei kukkunud
Suurettevõtja ja Kalevi kommivabriku omanik Oliver Kruuda ütles aripaev.ee-le, et uudis toidulisanditest maiustustes, mis võivad lapsed muuta pööraseks, on sama naeruväärsed kui väide, et Coca-Cola pärast hambad välja kukuvad.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele