Kui veel esimeses kvartalis oli keskmine Tallinna kesklinna kaubanduspinna üürihind 278 krooni ruutmeetri eest kuus, siis teises kvartalis oli see langenud 181 kroonile.
"Ma ei kujuta ette, kust statistikaamet sellised andmed sai," oli Viru Keskuse tegevjuht Ants Vasar üllatunud.
"Muidugi annab leida pindu, kus on hinnad langenud isegi rohkem kui 35%," ütles ta. "Headel pindadel on hind paigal püsinud ja ka nõudlus on olemas. Paljudel tuntud tegelastel on huvi turule tulla."
Ka Tallinna Kaubamaja tegevjuhi Raul Puusepa sõnul on neil kaubanduspindade üür endine.
"Kaubanduspindu juurde tekkinud ei ole ja kõike on piisavalt," ütles Puusepp ning lisas: "Mina ei ole mingit langust täheldanud ja Kaubamajas üür langenud ei ole."
Kristiine Keskuse juht Allan Remmelkoor kinnitas, et olukord on pigem vastupidine.
"Kvaliteetsete kaubanduspindadest on Tallinnas tugev puudus," kinnitas ta. "Võib-olla tõesti on Nõukogude Liidu aegsete üüripindade hulgas toimunud langus, kuid uute pindade, kus on ka kliendivood, üürid on pigem kõrged," rääkis Remmelkoor.
Kinnisvarabüroo Uus Maa juhatuse liige Jaanus Laugus ei ole tunnetanud, et kaubanduspindade hinnad märkimisväärselt oleks langenud.
"Võib-olla vanemad pinnad ja teisejärgulistes ärikeskustes, kuid kesklinnas on pinnad väga nõutud ja mahuks veel juurde," kinnitas Laugus.
Statistikaameti juhtivstatistiku Siret Sarapuu sõnul on kaubanduspindade üüri alanemine tingitud väikesest kinnisvarafirmade vahendusel sõlmitud rendilepingute arvust.
"Kõnealusel juhul kajastus teise kvartali kaubanduspindade rentimises kõigest kolm tehingut, millest kaks olid kesklinnale kohase hinnatasemega ja üks sõlmitud madalamal hinnatasemel. Sellest on tingitud ka drastiline statistikas kajastuv hinnalangus, märkis Sarapuu.
Sarapuu sõnul on üürilepinguid, mida ameti andmed kajastavad, väga vähe, sest enamik tehinguid tehakse ilma kinnisvarabüroota. Statistikaameti andmed sõltuvad aga otseselt kinnisvarabüroodelt saadud andmete töötlusest. Seega ei saa statistikaamet kaubanduspindade tegelikke üürihindu turul kindlaks teha.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.