Eesti ettevõtted eiravad endiselt
taustauuringu vajadust: partneri tausta uurib väike osa ettevõtetest.
Äripäeva 110 ettevõtte seas korraldatud uuring näitas, et ettevõtete krediidipoliitika on nõrk, siinses ärikultuuris pole taustauuringu tava juurdunud.
Eeluuring on levinud eelkõige kaubandus- ja logistikasektoris, samuti metsa ostmise ja müümisega tegelevates ettevõtetes, et ennetada kauba väljastamist petturlusega tegelevatele isikutele. Kõige vähem kasutavad teenust tulundusühistud ja energeetika valdkonnas tegutsevad firmad.
Vähestel ettevõtetel on välja kujunendud makseprobleemide ennetamispoliitika ning masspäringuid tellitakse paar korda aastas andmebaasi ühtlustamiseks.
Tulevase äripartneri makseraskustest või halbadest makseharjumustest arvete tasumisel otsitakse informatsiooni peamiselt Krediidiinfost, mida kasutab 90,5% ettevõtetest. Mõned kasutavad veel äriregistrit või isiklikke andmebaase.
Seotud lood
Äripäeva lisas Juhtimine rääkis Texase
ettevõtja Bud Haney antud intervjuus, miks tuleb häid töötajaid hoida, ja miks
ei pöörata tihti tähelepanu intellektuaalsele kapitalile.
Robin Gurney altex marketingist ütles
tänasel e-turunduse konverentsil, et ettevõtted ei oska piisavalt ära kasutada
otsingumootoreid.
Noored hakkajad ettevõtjad loovad firmasid
nagu seeni pärast vihma. Põhjus on lihtne - palgatöö valmistas pettumuse või ei
võimalda iga päev üheksast viieni tööl käia.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.