Hansapanga varapõhise finantseerimise ja
kindlustuse juhataja Mart Mägi sõnul on majanduskasv aeglustumas,
finantseerimisekasvud aeglustumas, intressid kasvavad ning turg on jõuliselt
muutumas.
"Täna luuakse uus suhe kliendi ja finantseerija vahel järgmiseks viieks aastaks," arvas ta Hansapanga pressilõunal. Ka tõi ta välja selle, et uusi autosid ostetakse vähem, ka järjest rohkem inimesi eelistavad pikendada olemasolevat liisinglepingut.
Eesti liisinguturg sõltub suuresti muust Euroopast. "Palju liising järgmisel aastal kallimaks läheb, sõltub Euriborist, mille muutust me hetkel hinnata ei oska. Eestist sõltuvaid muudatusi hetkel näha ei ole," ütles Mägi.
Hansaliisingu transpordivahendite divisjoni juhataja Gunnar Toomemetsa sõnul on liisingute kasvutempo aeglustumas. "Kui 2007. aastal on liisinguturu hinnanguline kasv umbes 35%, siis 2008. aastal on oodata 22% kasvu," ennustas Toomemets.
Toomemetsa sõnul eelistavad inimesed siiski väikeautosid ja keskautosid. "Hansaliisingu portfellist 39% moodustab väikeautod ja väikesed keskautod. 39% portfellist on ka keskklassi masinate käes," selgitas ta. "Samas maasturite osakaal on kasvanud 110% ehk 10%ni portfellist. Ka on jätkuv trend lõbusõidulaevade kasv 55% ja ATVde ja mootorrataste liisingu kasv 191%, mis näitab, et inimestel on rohkem raha, muuhulgas jätkub seda ka hobide jaoks," selgitas ta.
Toomemets tõi välja ka selle, et eestlased eelistavad uusi autosid. "Kui naabri hoovi pargib uus auto, hakkab keskmisel eestlasel peas mootor käima ja tuleb mõte, et peaks ka enda sõiduki välja vahetama. Seda tõestab fakt, et eraklient sõlmib lepingu 53 kuuks, tegelikult kestab leping 22 kuud. Mõelge läbi jäägid, millega te lepingud sõlmite, sest lepingu keskel auto realiseerimisel võite olla tõelises hädas, sest jääk on tõenäoliselt suurem kui auto turuväärtus," hoiatas ta liisingukliente.
"Tänases turu küllastuses võidab klient, kõik ettevõtted lähenevad kliendile personaalselt ja üritavad pakkuda lisaväärtust," võttis ta kokku liisinguturu olukorra.