• OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,07%5 996,86
  • DOW 30−0,52%44 064,04
  • Nasdaq 0,01%19 301,43
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,31
  • OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,07%5 996,86
  • DOW 30−0,52%44 064,04
  • Nasdaq 0,01%19 301,43
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,31
  • 29.09.07, 12:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene relvamonopolist pakub AvtoVAZi osalust Läände

Omanik Rosoboroneksport pakub olulist osalust Venemaa tähtsaimas autotootjas lääne autofirmadele, teatas ettevõte.
“Pakume kontrollosalust müüa oma strateegilistele partneritele, mõeldes nende all suuri autotootjaid. Kuivõrd peale AvtoVAZi Venemaal selliseid ei ole, jäävad üle välismaised, Euroopas või Ameerikas,” ütles omanikettevõtte juht Sergei Tshemezov RIA Novosti teatel.
Varem on ta teatanud läbirääkimistest Severstali ja Metalloinvestiga neile vähemusosaluse müügiks, et tagada ettevõtte kvaliteetse terasega varustamise tagamine kindlalt partnerilt.
Tshemezovi teatel kavatseb Rosoboroneksport pärast käesolevat omandiskeemi muutust müüa osa aktsiatest turul, kuid jättes endale vähemalt kontrollosaluse. Omanik ise hindab AvtoVAZi väärtust 4 mld dollarile. Venemaa suurima masinaehitusettevõtte käive 2006.a. oli 152,4 mld rubla ja puhaskasum 2,51 mld rubla. Käeolevalt aastalt ootab ettevõte käibe tõusu 165,7 mld rublani (vastavalt 67 mld, 1,1 mld ja 73 mld krooni).
AvtoVAZ rajati 60ndate aastate lõpul FIATi tehnoloogia alusel ja on senini olulisim sealne autotootja. Eelmisel aastal lõpetas Eestis maaletooja Ladadega kauplemise, kuna uusi mudeleid ei tulnud ning vanad kaubaks ei läinud hoolimata alla 100000 krooni jäävast hinnast. Sel kuul AvtoVAZi juhiks saanud Boriss Aljoshin on ajakirjanduses lubanud, et firma turuosa Venemaal ei lange alla 25%. Praegu on tal Venemaa umbes kahe miljonilisest uute autode turust ligikaudu 30%. 14-16 000 dollarit maksva koostööprojekti Chevrolet-Niva müügitulemuste üle avaldas firmajuht rahulolu. Muidu on koostöö General Motorsiga käinud kohati kive-kände mööda. Vene relvamonopolist Rosoboroneksport võttis autotootja üle 2005.a. lõpul.

Seotud lood

Uudised
  • 26.02.08, 13:39
Tapeti AvtoVAZi hankeid juhtinud mees
Vene AvtoVAZi äsja tapetud komplekteerimisosakonna juht Vjatšeslav Širšov juhtis suurettevõtte hankeid kokku 700 partnerilt, tema ametitegevus on ka uurimise põhiversioon.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele