Omanik Rosoboroneksport pakub olulist
osalust Venemaa tähtsaimas autotootjas lääne autofirmadele, teatas ettevõte.
“Pakume kontrollosalust müüa oma strateegilistele partneritele, mõeldes nende all suuri autotootjaid. Kuivõrd peale AvtoVAZi Venemaal selliseid ei ole, jäävad üle välismaised, Euroopas või Ameerikas,” ütles omanikettevõtte juht Sergei Tshemezov RIA Novosti teatel.
Varem on ta teatanud läbirääkimistest Severstali ja Metalloinvestiga neile vähemusosaluse müügiks, et tagada ettevõtte kvaliteetse terasega varustamise tagamine kindlalt partnerilt.
Tshemezovi teatel kavatseb Rosoboroneksport pärast käesolevat omandiskeemi muutust müüa osa aktsiatest turul, kuid jättes endale vähemalt kontrollosaluse. Omanik ise hindab AvtoVAZi väärtust 4 mld dollarile. Venemaa suurima masinaehitusettevõtte käive 2006.a. oli 152,4 mld rubla ja puhaskasum 2,51 mld rubla. Käeolevalt aastalt ootab ettevõte käibe tõusu 165,7 mld rublani (vastavalt 67 mld, 1,1 mld ja 73 mld krooni).
AvtoVAZ rajati 60ndate aastate lõpul FIATi tehnoloogia alusel ja on senini olulisim sealne autotootja. Eelmisel aastal lõpetas Eestis maaletooja Ladadega kauplemise, kuna uusi mudeleid ei tulnud ning vanad kaubaks ei läinud hoolimata alla 100000 krooni jäävast hinnast. Sel kuul AvtoVAZi juhiks saanud Boriss Aljoshin on ajakirjanduses lubanud, et firma turuosa Venemaal ei lange alla 25%. Praegu on tal Venemaa umbes kahe miljonilisest uute autode turust ligikaudu 30%. 14-16 000 dollarit maksva koostööprojekti Chevrolet-Niva müügitulemuste üle avaldas firmajuht rahulolu. Muidu on koostöö General Motorsiga käinud kohati kive-kände mööda. Vene relvamonopolist Rosoboroneksport võttis autotootja üle 2005.a. lõpul.
Seotud lood
Vene AvtoVAZi äsja tapetud
komplekteerimisosakonna juht Vjatšeslav Širšov juhtis suurettevõtte hankeid
kokku 700 partnerilt, tema ametitegevus on ka uurimise põhiversioon.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?