Seni suurema osa oma ft.com saidi sisu eest
tasu küsinud Londonis baseeruv juhtiv ärileht hakkab oktoobri keskpaigast
pakkuma oma võrguväljaande sisu osaliselt tasuta, konkurent WSJ võib lähiajal
samamoodi talitada.
Financial Times`i (FT) juhi John Ridding`i sõnul saab varsti võrgus tasuta lugeda 30 artiklit kuus, enamat soovivad lugejad peavad vormistama tasulise tellimuse, kirjutas New York Times (NYT). Viimane näeb selles sammus eelkõige FT valmistumist karmiks lahinguks Wall Street Journal`iga (WSJ) ärisektori lugejate ja reklaamiraha pärast.
Online-reklaami kasv viimastel aastatel on viinud paljusid väljaandeid seisukohale, et kasulikum on lugejate arvu suurendades olla ligitõmbav reklaamiandjaile kui üritada lugejailt sisu eest raha välja pigistada, märkis NYT.
Rupert Murdoch `i, kelle News Corporation on kokku leppinud WSJ omanikfirma Dow Jones ostus, teatel kaalub WSJ samuti võrguväljaande suuremat avamist kõigile. Praegu on suurem osa selle sisust tasuline. WSJ veebisaidil on praegu ligi miljon tasulist kasutajat, FT-l 101000.
Lehman Brothers`i analüütiku Douglas Anmuth`i hinnangul teenib wsj.com sel aastal 75 mln dollarit reklaamitulu pluss 65 mln dollarit võrguväljaande tellimuste eest. Samas hindas ta nytimes.com 2007.a. reklaamituluks 175 mln dollarit.
FT kirjastaja Ien Cheng`i sõnul on 30% ft.com lugejaist Briti saartelt, 40% USAst, ülejäänud mujalt Euroopast ja Aasiast. FT võrguväljaande aastane tellimus maksab praegu USAs 110 dollarit ja enamuses Euroopa maadest 120 eurot. WSJ sarnase tellimuse hind on 79 dollarit. Paberil levib FT 427000 eksemplaris (august 2007).
FT peatse uue süsteemi kohaselt ilmub 30 päeva kestel viiele FT artiklile klikkinud inimese ekraanile nõudmine registreeruda. Kui sama perioodi jooksul jõutakse 30 artiklini, ilmub nõue tellida – see on aga tasuline. Kes ei telli, saab FT leheküljele uuesti sisse alles antud 30-päevase perioodi lõppedes.
Seotud lood
Ajakiri fDi ja Financial Times Business
teatasid, et valisid Eesti peaminister Andrus Ansipi 2007. aasta Euroopa
inimeseks.
Meediamogul Rupert Murdoch lubas, et
alustab sõda The Financial Timesi majanduslehtede liidrikohalt kukutamiseks
Euroopas, juhul kui ta saab küüned The Wall Street Journali taha.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.