Ajakirjandusmaastikul Kalev Meediaga kanda
kinnitav Oliver Kruuda tahaks ideaalis luua ajakirjanike börsi, kust
meediaettevõtjad saaksid endale töötajaid valida.
Kruuda sõnul müüakse praegu lugusid pealkirjadega, mitte tegijatega. „Võib-olla tuleks sellele mõelda, et hoopis tegijatega lugusid müüa?” küsis Kruuda ja pakkus välja idee luua ajakirjanike börs.
Selliste tegijate tippteoseid võiks müüa kõrge hinnaga ja miks mitte sellistele ajakirjanikele ka 100 000 krooni palka maksta, rääkis ta Eesti Rahvusringhäälingu meediakonverentsil.
Kruuda pakkus välja ka staarajakirjanikud, kes Eestis on muutunud kaubamärkideks ja kes võiksid sellisel börsil olla. Sellised kaubamärgid on Sulev Vedler, Madis Jürgen, Vallo Toomet, Peeter Raidla, Kristina Traks, Andrei Hvostov, Urmo Soonvald, aga ka veel mitmed nooremad ajakirjanikud, leidis Kruuda.
Kalev Meedia omaniku arvates oleks selline börs win-win lahendus nii meediatoodete omanikule, meedia tarbijale kui ka ajakirjanikele endile. „Saad helistada börsile ja küsida kas ma saaksin nädalaks ajaks Vedlerit,” tõi ta näite.
Kruuda sõnul ootab tema, kui meediaettevõtte omanik, ajakirjanikelt seoste nägemise ja struktuuri loomise võimet, tegemise julgust ja tahet. „Ja viisakas peab ajakirjanik olema,” rõhutas meediaärimees.
Seotud lood
Kalev Meedia juht Alar Pink võrdleb Kalevit
Virginiga ja Oliver Kruudat Richard Bransoniga.
Kommenteerides oma meediainvesteeringuid
nentis Kruuda, et Hans H. Luige kombel ta poolemiljardilisi rahasüste teha ei
plaani, sest meediaväljaande loomiseks pole tema sõnul aruka asjaajamise korral
nii palju raha vaja.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.