• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • 04.10.07, 13:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuldkepp: oleme igasugu vigureid teinud, et venelasi siia sõitma meelitada

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasektretäri Toivo Kuldkepi sõnul on Eesti ühinemine Schengeni viisa- ja õigusruumiga ainult positiivne, sest nüüd tulevad tema sõnul loodetavasti Eestisse ja läbi Eesti ka Vene vedajad sõitma.
„Kaubavedajad said ka enne ilma passita liikuda Euroopa Liidu riikides. Kuid Schengeni liitumine on positiivne just selles mõttes, et Venemaalt tulevatele vedajatele muutub Euroopa Liidus liikumine nüüd mugavamaks,“ kommenteeris Kuldkepp.
„Probleem on hetkel selles, et Vene vedajaid ei tule juurde, nad ei usalda oma riiki ning üritavad siia oma kapitaliga ettevõtteid luua. Meie vedajate osakaal on hetkel kuskil 70-75%, ideaalne oleks, kui see oleks pooleks, sest turg peaks olema tasakaalustatud,“ märkis Kuldkepp ning lisas, et loodetavasti tulevad nüüd kas siis Eestisse või läbi Eesti sõitma ka Vene vedajad.
„Siis ei peaks piiri peal enam passima. Oleme igasugu vigureid teinud, et venelasi siia sõitma meelitada, kuid kui majandushuvi pole, siis asi ei liigu. Vene sisevedudel on hinnad kõrgemad kui rahvusvahelistel, samuti on Venemaal suur veoautode puudus,“ kommenteeris Kuldkepp.
„Kui Eestis elab laias laastus 1,4 miljonit inimest ning meil on veoautosid kuskil 7000, siis Venemaal elab umbkaudselt 140 miljonit inimest ja autosid on neil 20 000, kuid peaks olema vähemalt 600 000, ma mõtlen just raskeveokeid. Nad on ju arenenud riik, mitte mingi Namiibia,“ märkis Kuldkepp.
„Schengeni viisa- ja õigusruumiga liitumises ei näe ma midagi negatiivset, mida vähem takistusi piiril, seda parem,“ võttis Kuldkepp teema kokku.

Seotud lood

Uudised
  • 04.10.07, 16:22
Milder: Euroopa Liidus vahe tegemine on ebameeldiv
Baltika tegevjuhi Meelis Milderi sõnul on Euroopa Liidus vahe tegemine ebameeldiv, Schengeni süsteemiga liitumine on mõjub Eestile tema arvates hästi.
Uudised
  • 04.10.07, 09:55
Eesti liitub Schengeni süsteemiga 21. detsembril
Alates 21. detsembrist laieneb Euroopa Liidu Schengeni viisa- ja õigusruum Eestile ja veel kaheksale ühenduse liikmesriigile.
Uudised
  • 04.10.07, 15:08
Tiit Reiside juht: nüüd saab inimese moodi reisida
Tiit Reisid OÜ tegevjuhi Tiit Randmaa sõnul muudab Eesti ja veel kaheksa Euroopa Liidu liikmesriigi liitumine Schengeni viisa- ja õigusruumiga reisimise lihtsamaks.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 12:03
ABB ärijuht: Eestil on tugeva tööstusriigi maine
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele