Milline töökaaslane on kõige ebameeldivam?
Kas see, kes teeb pidevalt teiste kulul vastikuid nalju või see, kes teiste
tehtud töö enda arvele kirjutab? Eelmisel nädalal avaldatud uurimus toob välja
10 kõige inetumat käitumist töökohas.
Uuring viidi läbi 2007. aasta mais ning hõlmas 615 Baltimore’i ettevõtetes töötavat inimest, muuhulgas ka Baltimore’i ülikooli töötajaid ja üliõpilasi. Küsitletud said anda ebaviisakale käitumisele hindeid viiepallisüsteemis, vahendas Livescience.
Kõige solvavamaks peeti diskrimineerimist – kellegi eelarvamuste põhjal halvemaks pidamist. Välja on toodud aga ka häiriv käitumine väljaspool kontorit – näiteks hulljulge juhtimisstiil tööga seotud ühistel autosõitudel.
Kolmekümnest küsitluses välja toodud käitumisstiilist jõudsid ebameeldivuse esikümnesse:
1. Diskrimineerimine töökohtade jagamisel
2. Teisi töötajaid sõidutavate juhtide agressiivne ja teisi ohustav juhtimisstiil3. Teise inimese töö enda nimele kirjutamine4. Teenusepakkujate endast alamatena kohtlemine5. Teisi halvustavate naljade tegemine, muuhulgas töökaaslaste pilkamine rassi, vanuse, soo, puude, sooeelistuse või religiooni tõttu6. Töökaaslaste lapsed, kes käituvad agressiivselt ja kiusavad teisi7. Sülitamine ja rämpsu laiali jätmine8. Puuetega inimeste jaoks loodud mugavuste mittesihipärane kasutamine9. Vales kohas suitsetamine või suitsetamine mittesuitsetajate ees ilma neilt luba küsimata10. Keset jutuajamist või koosolekut sõnumite saatmine või telefoniga rääkimine
Milline neist kümnest Sind töökaaslaste juures kõige rohkem häirib? Või oskad välja tuua veel mõne nimekirjast välja jäänud punkti?
Seotud lood
Vastiku ülemuse käe all töötavad alluvad
rakendavad tihti vaikivat vastuseisu, tekitavad tööseisakuid ning täidavad
ülesandeid ülejala.
Lõppenud nädalal enimloetud artiklid
Novaatoris:
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.