Stolichnaya kaubamärgi omanik kisub kohtus
ASiga Stol-I, kes kasseeerib Eesti viinavabrikutelt sisse vanu
litsentitasusid. Seejuures püüavad salapärased vaidlejad üksteist
manöövritega üle trumbata.
Äsja võõrandas AS Stol-I Eesti patendiameti andmebaasi kantud Stol-I kaubamärgi osaühingule Put. ASi Stol-I kohtusse kaevanud Spirits Product Internationalil tekkis seetõttu sekeldusi. Tuli taotleda ka uue omaniku vaidlusse kaasamist, ehkki mõlemat firmat juhib tegelikult üks ja sama mees, Aleksandr Tokarev.
„Hageja puhul pole tegu Euroopa Liikmesriigi isikuga,“ alustas Stol-I advokaat Priit Lätt ning palus, et kohtunik sunniks Spirits Product Internationali 15 päeva jooksul kohtu deposiiti maksma 170 000 krooni.
Samas teatas Spiritsi advokaat Enno Heringson vastuvangerdusest. Arubal registreeritud Spirits olevat Stol-I kaubamärgi üle andnud kontserni Luksemburgis paiknevale ettevõttele. Vara üleandmise lepingut ega registri väljavõtet Heringsonil paraku ette näidata polnud.
„Kontsernikaaslaste vaheline leping on konfidentsiaalne,“ pareeris Heringson. Tehingu Genfis asuvasse registrisse kandmine ja sealse väljavõtte hankimine võtvat aga rohkem kui kaks nädalat.
„Te olete piisavalt kaua kohtus käinud, peaksite teadma, et kohus ei ole enam sinisilmne,“ kutsus kohtunik Maire Lukk vangerdajaid korrale ja käskis Aruba Spiritsil maksta kohtu deposiiti 100 000 krooni.
„Tasuta meil midagi ei tehta,“ selgitas Lukk, „kui midagist (kaubamärgi üleminekut tõendavat lepingu koopiat ega registri väljavõtet – toim.) ei tule, on kohtul võimalik jätta hagi läbi vaatamata.“
AS Stol-I nõuab Livikolt ja Remedialt sisse möödunud kümnendi litsentsiatsusid Stolichnaya kaubamärgi kasutamise eest. Liviko puhul paisus algselt 1,7 miljoni kroonine litsentsitasu nõue pärast intresside otsakeevitamist 16,5 miljoni kroonini.
Remedialt välja pressitavat raha pole Stol-I kohtus veel täpsustanud. Harju maakohus loodab vaheotsuseni jõuda aastavahetuse paiku.
Tasub märkida, et mulluse majandusaasta aruande kohaselt on Stol-I põhitegevuseks hagemine.
Aastatel 2007-2008 plaanib Stol-I hageda kõiki, kes tegelesid aastatel 1995-2005 Stolichnaya, Moskovskaya, Russkaya või Limonnaya silti kandnud toodete valmistamise ja müümisega. Samas jäi 30 miljonilise bilansimahuga Stol-I käive möödunud aastal alla 300 000 krooni.
Nõukogude ajast pärit Stolichnaya vodka kaubamärgile pretendeerib ka Vene riik. Meedia andmetel otsitakse kaubamärgi omanikku, ärimeest Juri Šeflerit taga salaviina müügi ning tuntud kaubamärkide seadusevastase kasutamise pärast. Augusti algul käskis Moskva kohus Šefleri vahistada.
Ajalehe Kommersant andmetel elab Šefler praegu Suurbritannias ja tegeleb kinnisvaraga. Tema firma SPI Group käive oli mullu ligi 800 miljonit dollarit.
Seotud lood
Väljaspool Venemaad Stolichnaya
viina kaubamärki omav SPI Group on palganud investeerimispanga Lehmann
Brothers kaaluma võimalusi, mis võiks viia brändi müügini.
Vene viinamagnaat Juri Šefler kavatseb
hakata hotelle ehitama, esimene neist kerkib Riiga, vahendas Kommersant.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.