Väljaspool Venemaad Stolichnaya
viina kaubamärki omav SPI Group on palganud investeerimispanga Lehmann
Brothers kaaluma võimalusi, mis võiks viia brändi müügini.
Moskva on aga andnud kohtusse ettevõte SPI väites, et firma on saanud endale õigused brändi levitamiseks illegaalselt.
Asjaosalistele lähedal seisev isik oskas kommenteerida, et brändi müügist võib Stolichnaya teenida 3 miljardit dollarit (30,3 miljardit krooni), kirjutas The Wall Street Journal.
Võimalike Stolichnaya ostjatena toob The Wall Street Journal välja kolm suurt alkoholitootjat. Ameerika päritolu Fortune Brands Inc, millele kuuluvad muuhulgas ka kuulsad margid nagu Jim Beam viski ja Sauza tekiila. Puerto Rico päritolu Bacardi Ltd ning itaallaste Gruppo Campari. Nii SPI kui ka potentsiaalsed brändi ostjad keeldusid teemat kommenteerimast.
Kaks kuud tagasi leidis aset viimane suurem tehing, millega alkoholitootja Pernod Ricard nõustus ostma rootslaste V S Vin Spirits, millele kuulus Absolut Vodka bränd. Tehing läks Pernod Ricardile maksma 8,3 miljardit dollarit (84 miljardit krooni).
Seotud lood
Prantsuse alkoholikontsern Pernod Ricard on
võitnud võistupakkumise Rootsi riiklikule alkoholifirmale Vin Sprit,
millele kuulub ka Absolut vodka kaubamärk.
Stolichnaya kaubamärgi omanik kisub kohtus
ASiga Stol-I, kes kasseeerib Eesti viinavabrikutelt sisse vanu
litsentitasusid. Seejuures püüavad salapärased vaidlejad üksteist
manöövritega üle trumbata.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.