Raudteelaste ametiühingu esimees Oleg
Tšubarov suhtub väga skeptiliselt Eesti Raudtee tükeldamisse ning tema
sõnul tegelevad Eesti Raudtee juhid kõige muuga, välja arvatud lahenduste
otsimine.
"Kuulsin, et majandusminister Juhan Parts tahab jagada Eesti Raudtee kolmeks ja seda olukorras, kus ei ole ei kaubavedusid ega ka ettevõtte arendamise tulevikuplaani. Tekib küsimus, kellele seda reoorganiseerimist üldse vaja on," kommenteeris Tšubarov.
Ta lisas, et igasugused reformid on mõttetud seni, kuni vedude vool taastub.
"Eesti Raudtee juhtkond tegeleb ei tea millega, kuid mitte sellega, et leida uusi partnereid. Olen väga skeptiline valitsuse plaani suhtes leida uued partnerid Hiinast ja Kasahstanist. Kasahstan juba ütles, et nemad ei taha Venemaaga tülitseda ja sealt ei ole seega ka palju vedusid oodata. Hiinaga käivad läbirääkimised juba 14 aastat ja see ei ole mingeid tulemusi andnud," märkis Tšubarov.
"Oleme ju kõik kuulnud järjekordadest Eesti-Vene piiril, suurem osa neist kaupadest oleks odavam vedada raudteel, kuid siis ei ole Eesti Raudteel vaguneid selle jaoks," ütles Tsubarov.
Seotud lood
Ärikonsultant Raivo Vare ütles Äripäeva
majanduskonverentsil Äriplaan 2008, et ärge uskuge neid jutte, et Koidula
piiripunkti ehituseks euroraha ei antud.
Ärikonsultant Raivo Vare ütles Äripäeva
majanduskonverentsil Äriplaan 2008, et kui me konteinervedude äris hiinlasi enda
partneriteks ei saa, pole me varsti enam keegi.
Transiidiekspert Raivo Vare ütles täna
venekeelse uudisteportaali dv.ee online-intervjuus, et transiidisektori raskes
olukorras on süüdi valitsus.
Eesti Raudtee kaubavedude põhi on
saavutatud ja tõenäoliselt läheb olukord tasapisi paremaks, ütles Eesti Raudtee
esindaja aripaev.ee-le.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.