Väiksemad arendajad, kes on võtnud liiga
suuri riske ning ostnud tipust, on tänaseks hädas, märgitakse Uus Maa Eesti
kinnisvaraturu trendide ülevaates.
„Need, kel soetusmaksumused soodsamad, saavad mõneks ajaks projekti külmutada, et turu aktiivsuse kasvades taas edasi tegutseda. Turul on ka märkimisväärne hulk investoreid, kellel on hea likviidne positsioon ning kes on valmis ostma hättasattunud väikearendajatelt soodsalt projekte,” kirjutatakse ülevaates.
Uus Maa Kinnisvarakonsultantide tegevjuhi Andres Halli sõnul langeval turul alati võitjaid. „Turgude languse ajal voolab kõige rohkem rikkust ühe inimese taskust teise,” nentis ta.
Palju arendajaid on ehitanud eeldusel, et kinnisvaraturg jätkab kasvamist nagu viimastel aastatel, lisas ta.
Elamispindade arendamisel on määravaks saanud kvaliteetne elukeskkond: hea infrastruktuur, kõrgelt hinnatud elupiirkond.
N-ö põllupealsed arendused enam ostjaid ei meelita ning arendajatel tuleb pakkuda oluliselt rohkem lisaväärtusi. Elukondlikkuse kinnisvarasse investeerimine ei taga investoritele kõrget tootlust, kuid tänases situatsioonis on turul juba hulk suhteliselt soodsa hinnaga pakkumisi. See annab võimaluse teha tulus investeering ning teenida tagasihoidlikku üüritootlust (3-4%) ning samuti teenida pikaajalisemalt kinnisvara väärtuse kasvult, selgub kinnisvaraturuülevaatest.
Uus Maa rõhutab, et praeguses situatsioonis eeldab tulus tegevus ka kompetentsi.
Seotud lood
Uus Maa soovitab oma värskes kinnisvaraturu
ülevaates osta üles hätta sattunud arendusprojekte.
Kortermajale uut korrust peale ehitama
hakanud firma hävitas Tallinna-lähedases Jüris suure osa ülemiste korruste
korterite remondist ja sisustusest.
Uus Maa finantsjuht Liisi Sala ütles Merko
Ehituse hinnalangetamist kommenteerides, et leige ostuhuvi tõttu on ka nende
ettevõte kinnisvara hindu alla andnud.
Uus Maa Kinnisvara kirjutab täna Äripäeva
Kinnisvara eris, et suuremat huvi tuntakse keskmisest turuhinnast odavama
kinnisvara vastu.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.