Tarbijakaitseamet teostas käesoleva aasta
oktoobris järjekordselt koostöös AS Metroserdiga kütusetankurite väljastatava
kütusekoguse kontrollmõõtmised 10 kütusemüügi firma tanklates, suurimad rikkujad
olid Statoil ja Lukoil.
Kokku kontrolliti 42 kütusetankurit, millest 18 hälve oli lubatust suurem. 17 kütusetankuri väljastatud kütusekogus oli lubatust väiksem ja ühel tankuril suurem (viimase puhul tarbijat ei peteta, kuna ta saab kütust rohkem). Täpselt tankuri lugemile vastava koguse väljastasid üksnes 2 tankurit.
Kontrollmõõtmisi teostati AS Statoil Eesti, AS Lukoil Eesti, AS Alexela Oil, AS Olerex, AS Johnny Favora, Sevenoil EST OÜ, Mäo Põllumajandusühistu, Õlitäht OÜ, OBB Kaubanduse OÜ ja Väimela POÜ tanklates. Suurimad rikkujad olid sedapuhku Statoil, kus kontrollitud 10-st tankurist ei vastanud nõuetele 6 ning Lukoil, kus 7-st tankurist ei vastanud nõuetele 5 tankurit, teatas tarbijakaitseamet.
Nõuetele mittevastavad tankurid väljastasid 10 liitri kütuse kohta umbes 60-200 ml vähem kütust. Näiteks kütusehinna 13.50 juures saab tarbija iga 10 liitri tangitud kütuse pealt petta ca 1-2 krooniga. Kui tangitakse rohkem kütust, suureneb ka tühjamakstud summa, mille arvelt suureneb vastavalt kütusemüüjate kasum.
Täpselt tankuri lugemile vastava koguse väljastasid üksnes 2 tankurit: üks Sevenoil EST OÜ Mäo ja teine Õlitäht OÜ Paide tanklas.
Ülejäänud 22 kontrollitud kütusetankurit väljastasid lubatud hälbe piires väiksema koguse kütust, kusjuures väljastatav kogus oli enamusel maksimaalselt lubatud hälbe miinuspoolel. Sealhulgas oli 21 tankurit nõuetekohaselt taadeldud, kuid Väimela POÜ tanklas leidus üks tankur, mille plommid olid rikutud. Sellisel juhul saab tarbijakaitseamet rakendada väärteomenetluse korras juba karmimaid sanktsioone.
Tarbijakaitseamet esitas nõude mittevastavuses olevad kütusetankurid viia nõuetele vastavusse hiljemalt novembri keskpaigaks, mille käigus tuleb sisuliselt teostada ka uus taatlus.
Tarbijakaitseamet paneb muuhulgas ettevõtjatele südamele, et tankureid peaks taatlema 2 korda aastas, kuna talvekuudel miinuskraadide juures on mõõteseadmete hälbe suurenemine tõenäolisem ja seega ka tarbijate petmine lihtsam.
Kokkuvõtvalt väidab tarbijakaitseamet mõõtmistulemustele tuginedes, et täpselt tankuri lugemile väljastavad kütust üksnes üksikud tankurid. Parimad mõõtmistulemused esinesid Sevenoil EST OÜ Mäo, Statoili Viljandi Endla tn ja Tartu Kalda tee ning Õlitäht OÜ Paide tanklates.
Järelevalve kütusemüügi osas jätkub ka 2008. aastal. Juba aasta alguses, jaanuari-veebruari kuudel plaanib tarbijakaitseamet teha tanklatesse järjekordsed kontrollkäigud. Ühtlasi peab tarbijakaitseamet vajalikuks taoliste kontrollkäikude tulemuste edaspidist avalikustamist ning teeb mõõtmistulemustele tuginedes märgukirja taatlusfirmade üle järelevalvet teostavale asutusele.
Seotud lood
Seekordsel kütusetankurite väljastatava
kütusekoguse kontrollmõõtmistel jättis tarbijakaitseamet kontrollimata Neste
tanklad, eeldusel, et seal on on kõik korras.
Täna kirjutasid Eesti hakkajamad ettevõtted
alla koalitsiooni “Ettevõtjad HIV vastu” asutamisdeklaratsioonile, et ühendada
jõud HIV-epideemia leviku vastu Eestis.
Ehkki Eesti tarbija on jõukam kui kunagi
varem, on kiire hindade tõus ja meedia hoiatused majanduse jahenemisest muutnud
inimesed ettevaatlikumaks.
Lukoil Eesti juhatuse liige Jevgeni
Bolšakov vabandab kõikide Lukoili klientide ees ja lisab, et Lukoili
töötajatel ei ole võimalik tankureid ümber häälestada.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.