Täna kirjutasid Eesti hakkajamad ettevõtted
alla koalitsiooni “Ettevõtjad HIV vastu” asutamisdeklaratsioonile, et ühendada
jõud HIV-epideemia leviku vastu Eestis.
Koalitsiooni asutajaliikmetena kirjutasid deklaratsioonile alla Eesti Statoil, Eesti Ehitus, Hansapank, Hill Knowlton ja TNS Emor, teatas Eesti Statoil.
“Kui sarnane algatus ka Eestis sündis, oli loomulik, et oleme sellega kaasas ja teeme omalt poolt kõik, et sedavõrd olulist teemat nii oma töötajate kui Eesti avalikkuseni viia,” märkis Eesti Statoili peadirektor Helle Kirs-Toiger, kelle sõnul on StatoilHydro kontsern juba 5 aastat kaasa löönud ülemaailmses rahvusvaheliste suurettevõtete initsiatiivis Global Business Coalition, mille eesmärk on võidelda HIV/AIDSi, tuberkuloosi ja malaaria leviku vastu kõikjal maailmas.
Eesti on juba mitu aastat kõige kiirema HIV levikuga riik Euroopas. Kokku on meil registreeritud ligi 6000 nakatunut, kuid ekspertide hinnangul on umbes samapalju veel neid, kes pole oma nakatumisest teadlikud.
Probleemiks on HIVi järjest suurem levik väljaspool tavapäraseid riskirühmasid, tööjõulise elanikkonna ja eriti noorte hulgas. HIV-vastase koalitsiooniga liitunud ettevõtete esmaseks tegevuseks on oma töötajate ja nende lähedaste HIV alase teadlikkuse tõstmine, mistõttu viiakse läbi ettevõttesisesed teavituskampaaniad, mis hõlmavad töötajate koolitusi ning töökohas levitatavaid plakateid ja infovoldikuid.
Seotud lood
Tarbijakaitseamet teostas käesoleva aasta
oktoobris järjekordselt koostöös AS Metroserdiga kütusetankurite väljastatava
kütusekoguse kontrollmõõtmised 10 kütusemüügi firma tanklates, suurimad rikkujad
olid Statoil ja Lukoil.
Eelmise aasta jooksul avastati Eestis 633
uut HIV-positiivset, neist 313 registreeriti Ida-Virumaal.
Hansapank korraldas oma töötajatele
aidsivastase kampaania, shy;mille käigus tegi vabatahtliku HIV-testi üle
kahesaja inimese.
Eestis kasvab Euroopa Liidu riikidest kõige
kiiremini uute HIV-nakatanute arv.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.