• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 31.10.07, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühistransport vajab meeldivamaid inimesi

Pärast mitmeaastast vaheaega olen olude sunnil viimased kaks kuud kasutanud aktiivselt ühistransporti.

Ühistransport pidavat hirmus olema. Kuukirja debatis leitakse, et inimene saab ühistranspordi kasutamisest traumeeriva kogemuse. Öeldakse, et raha muudab bussid meeldivamaks. Leian, et raha peab kulutama inimeste muutmiseks meeldivamaks.
Ühistransport on võetud oma pingete väljaelamise paigaks. Kaks peatust trammiga Viru keskuse juurest Vabaduse väljakule viivad mind trügimisest sõnelusse sattunud naiste vahele ja kaasreisijatele kõrvakiile jagava kolme lapse ema kõrvale, kes pole rahul, et inimesi häirib, kui lapsed oma jalgu nende pükste vastu pühivad. Oli tõepoolest traumeeriv trammisõit, keset sõimu ja kaklust. Et inimestel oleks sõiduvahendis rohkem ruumi, on vaja tihedamat sõidugraafikut.
Meie bussid ei ole võikad ja räpased kohad. Aga seda ainult siis, kui mõni nokastanud tüüp ei ole pingivahesse oksendanud või kinnihoidmistoru küljes ei ripu narkouimas kaasreisija. Ei maksa loota, et teen oma reisi meeldivamaks ja asun ühiskonna ees vastutust tundes purjus narkomaane bussist maha tõstma. Ka bussijuht ei jõua seda teha kogu aeg. Ehk peaks lisaülesandeid otsivale munitsipaalpolitseile tekitama eraldi patrulli, kes tõttab bussijuhi kutse peale kohale ja tõstab maha ebameeldivad reisijad. Samas kõrvaldab nende tekitatud räpasuse. Jällegi raha vaja. Aga seni kuni me ei suuda ise olla meeldivamad inimesed, tuleb meid muuta meeldivamaks raha eest.

Seotud lood

Uudised
  • 25.02.08, 19:30
Piletita sõit võib lõppeda arestikambris
Seni pealinna sõidujäneste suhtes rakendatud rahatrahvi kõrval plaanib linn krooniliste rikkujate puhul hakata taotlema ka aresti kohaldamist, kuna rahatrahvid jäävad sageli lihtsalt maksmata, teatas Tallinna pressiteenistus.
Uudised
  • 11.07.08, 19:39
Mutli: keskkonnasõbralik ühistransport ei ole riigi prioriteet
Vabariigi valitsus muutis „Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava” ning jättis järjekordselt välja ühistranspordi arenguga seotud projektid.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele