• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • 06.11.07, 10:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

90 protsenti netireklaamidest ei tööta

Eestis on internetis vähe suunatud ja mõtestatud reklaami, ehkki igale sõnumile on olemas tarbija, kes on valmis seda ka teistele edasi rääkima.
"Kui 71% kasutajatest kogub internetis teavet ja 25% otsib konkreetset lahendust konkreetsele küsimusele, siis kaks protsenti veedab netis aega ilma sihita ja teine kaks protsenti jälgib rutiinist muutuseid. Häda ongi selles, et hinnanguliselt ehk isegi 90% Eesti reklaamidest on suunatud neile viimasele neljale protsendile," tõdes Altex Marketingi e-arendusjuht Epp-Kristiina Keerov üle-eelmisel nädalal toimunud reklaamikonverentsil Wazzap.
"Internetis on tarbija igale sõnumile, kusjuures ta on selleks valmis ja saab seda kiirelt ka teistele edasi rääkida," tõi Keerov esile internetireklaami peamise eelise - suusõnal leviva info.
Hoolimata sellest, et enamik inimesi väidab end bännereid vihkavat, veebireklaamidel klõpsatakse. Eriti palju klikke saavadki just need bännerid, mis rohkem tähelepanu püüavad ja kohati ka häid tavasid eiravad. Üks näide on Winter Media Groupi loodud kõrge klikiarvuga bännerid - kas või MSNis ilmunud meediapleieri imitatsioon. Kuni see meenutas pleierit ja mitte bännerit, oli klikiarv laes. Niipea, kui lisati reklaamilikumad täiendused, kukkus ka klikkide arv drastiliselt. "Kui osata reegleid painutada, võib teatav jultumus end ära tasuda," arvas Keerov.
Samas võib kõrge klikkide arv tuleneda ka sellest, et inimesed lihtsalt ei oska bännereid sulgeda.
Winter Media Groupi tegevjuhi Tanel Talve hinnangul kasutatakse erilahendusi viimasel ajal aina rohkem. "Tänapäeval pole enam muud võimalust, peab ju silma paistma," arvas Talve. Erilahendus annab nii klikkide arvus kui ka müügis mitu korda parema tulemuse, kinnitas ta.
Seda, et reklaam häirib, ta ei pelga. "Reklaam ei saagi kõigile meeldida ja ükskõikseks jätvatest pole ju mingit kasu!" ütles Talve.
"Erilahendused tõstavad kodulehekülje külastatavust kõvasti," kinnitas Bookinghouse.net'i turundusspetsialist Jane Ild, kes on internetis kasutanud nii eri- kui ka tavalahendusi. Tema kogemusel on erilahenduse tulemusena tõusnud kodulehe külastatavus päeva jooksul üle kümne korra ja parima tulemuse sai firma neti.ee keskkonnast.

Seotud lood

Uudised
  • 10.09.07, 13:50
Andres Agasild: internetireklaamis sama hull kasv jätkuda ei saa
MarkIT tegevjuht Andres Agasild ei näe järgmisel aastal internetireklaamis enam nii suurt kasvupotentsiaali, nagu on sektor näidanud viimastel aastatel.
Uudised
  • 05.11.07, 11:44
Leito: Postimehe veebireklaami kasv ületab Eesti Ekspressi 10kordselt
Võrreldes 2006. a oktoobriga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 172 külge ehk 13%. Käive suurenes 28%. Kasvutempo jääb mõnevõrra alla kevadisele supertrendile, ka septembrist on tulemus lahjem, kuid sellest hoolimata oli hea reklaamikuu.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele