MarkIT tegevjuht Andres Agasild ei näe
järgmisel aastal internetireklaamis enam nii suurt kasvupotentsiaali, nagu on
sektor näidanud viimastel aastatel.
"Internetireklaami turu 2007. aasta esimese poole käive oli 68 miljonit krooni, mis on sisuliselt sama kui terve 2006. aasta käive. Seega on eeldatav turumaht sel aastal 140-155 miljonit krooni. Järgmisel aastaks sama hull kasv jätkuda ei saa, kuid tempokas 50-60% on täiesti reaalne," ütles Agasild Äripäeva majanduskonverentsi Äriplaan 2008 korraldajatele.
Kogu internetiärist peab Agasild suurima kasvupotentsiaaliga suunaks siiski reklaami. E-teenuste kasvutempo võiks vanadel olijatel tema sõnul olla keskmiselt 20-30%. Turu kogukasvu kiirenemine sõltub peamiselt uutest projektidest.
Lõppkliendiga seotud e-kaubanduse käive on Agasilla hinnangul orienteeruvalt 350-400 miljonit krooni. "E-kaubanduse käibes suuri hüppeid 2008. aastal veel ei näe. Jaekaubandus on väga poodide keskne. E-kaubanduse eduks peaks just eakamate ja jõukamate klientide internetikasutus suurenema ning ostukäitumine muutuma," selgitas ta.
Kokkuvõttes hindas Agasild internetiäri suurust järgmiselt:
- internetireklaam - 155 miljonit;- internetiteenused - 200 miljonit;- e-kaubandus - 400 miljonit;- kogu sektor - 755 miljonit.
Loe Äriplaan 2008 kohta lisa
siit.
Seotud lood
Kogu meediaturg langes aastaga 3 protsenti,
toimunud langusega samas rütmis liikusid ka suured traditsioonilised meediad,
seevastu raadio- ja internetireklaam kasvasid, edastas TNS Emori
reklaamikulutuste uuring Adex.
Eestis on internetis vähe suunatud ja
mõtestatud reklaami, ehkki igale sõnumile on olemas tarbija, kes on valmis seda
ka teistele edasi rääkima.
Internetifirma MarkIT tegevjuht Andres
Agasild ütles tänasel Äripäeva majanduskonverentsil Äriplaan 2008, et
internetimulli ei ole kunagi olnudki.
MarkIT juht Andres Agasild pakkus tänasel
Äripäeva majanduskonverentsil Äriplaan 2008 välja, et ehk võiks Eesti võimalus
maailmas olla internetiäri.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.