Võrreldes 2006. a oktoobriga suurenes viie
juhtiva lehe reklaamimaht 172 külge ehk 13%. Käive suurenes 28%. Kasvutempo jääb
mõnevõrra alla kevadisele supertrendile, ka septembrist on tulemus lahjem, kuid
sellest hoolimata oli hea reklaamikuu.
"Mahu ja käibe kasvu protsendid erinevad samadel põhjustel, mis varem: reklaamihinna hiiliv tõus ja veebireklaami kiire kasv. Mullusega võrreldes suurenes veebireklaami käive 3 korda. Seekord tegi ajalugu Postimees: veebireklaami käive oli 1,7 mln krooni, mis on ligi 13% kogu reklaamikäibest (ilma venekeelse Postimeheta). See on arvestatav raha. Viie lehe veebireklaami käive jäi natuke maha Delfist, mis tegi ka suurepärase tulemuse: 4,6 mln krooni. Veebireklaam ei kasva kõigis lehtede ühetaoliselt: näiteks Postimees ületab Eesti Ekspressi 10kordselt!," selgitas meediaanalüütik Toomas Leito olukorda reklaamiturul.
Kuigi eelmise nädalaga võrreldes oli langus tuntav, tuleb seda mahtu heaks pidada, sest viimastel aastatel on raudne trend, et novembri esimene nädal on vilets. Turuliidriks tõusis taas Postimees, kirjutas Leito oma reklaamikommentaaris.
"Suured sügisesed allahindlused on läbi, kuid jõulumüük pole veel alanud. Uute kampaaniatega tulid välja vaid Ford ja Domina Travel. Tükk aega pole kampaaniat teinud firmade nimekiri nii lühike olnud. Reklaamiandjaid analüüsides torkab silma, et lisadesse tuuakse uusi firmasid rohkelt sisse, kuid põhilehes on nende arv väike ja lehtedes korduv, see on vaesetanud üldpilti ja võib kuivatada rahavooge," lisas ta.
Kinnisvarareklaam taandub, näiteks oli mullu 44. ärinädalal Postimehe Kinnisvara lisas veerandi võrra rohkem reklaami kui tänavu. Endiselt ruulivad autofirmad ja personaliotsing, auto- ja turismifirmad. Pankade vahel on taas teravnenud konkurents, mis on pangareklaami lehte tagasi toonud. Tasapisi koguvad hoogu telekommunikatsiooni firmad. Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht kõigis viies lehes: Postimees +18%, Eesti Päevaleht +16%, SL Õhtuleht +14%, Eesti Ekspress +13%ja Äripäev +3%. (Kõik andmed ilma venekeelse Postimeheta.)
Nagu öeldud suurenes käive 28% ehk 10 mln kr. võrra. Lehtede kaupa: Postimees 13,5 mln kr. (mullusega võrreldes +3,7 mln kr. ehk +38%), Äripäev 11,5 (+2,5 ehk +28%), Eesti Ekspress 7,9 (+1,1 ehk +16%), Eesti Päevaleht 6,9 (+1,7 ehk +33%), SL Õhtuleht 6,4 (1,1 ehk +21%).
Kindel turuliider on Postimees.
Võrreldes 2006. a. 10 kuuga suurenes reklaamimaht 15% ehk 1718 külge, moodustades 13 445 külge. Lehtede kaupa: Eesti Päevaleht +23%, Eesti Ekspress 21%, SL Õhtuleht 12%, Postimees +11% ja Äripäev +9%.
Reklaamikäive suurenes 91 mln kr. ehk 32%, moodustades 378 mln kr., mis on rohkem kui mullu terve aasta käive. Kõrge kasvutempo on säilinud ja aasta lõpp ei saa supertulemust väärata.
Seotud lood
Eesti Ekspressi reklaamidirektor Markko
Sojonen ütles täna, et kirjastus tuleb peatselt välja uute
internetiprojektidega, mis aitavad veebireklaami käivet tõsta.
Eestis on internetis vähe suunatud ja
mõtestatud reklaami, ehkki igale sõnumile on olemas tarbija, kes on valmis seda
ka teistele edasi rääkima.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.