Miiduranna sadam kui tööstussadam suletakse
ja sadama ligi 16hektariline maa-ala kasutakse kinnisvaraarenduseks.
See pole ainus suurarendus Viimsis, kohe sadama krundi kõrvale kavandab N-Terminaali tütarfirma Milstrand oma kütuseterminali maa-aladele kinnisvaraarendust. Mõlemad arendajad kavatsevad ehitada Viimsisse äri- ja elamukvartalid. Milstrandi käsutuses on umbes 18 hektarit maad ja Miiduranna sadamal 16 hektarit.
Viimsi vallavanem Urmas Arumäe sõnul suletakse Miiduranna sadam kui tavaline tööstussadam. Tulevikus on plaanitud, et sadamasse tulevad kruiisilaevad ning eraisikute jahid ja purjekad.
Arumäe sõnul toovad kaks arendust Viimsi valda juurde märkimisväärse arvu inimesi, võib-olla umbes 1000-1500 uut elanikku. Samas rõhutas Arumäe, et hetkel on tegu spekulatsiooniga, sest projektide puhul pole täpselt paika pandud äri- ja eluhoonete mahte. Vallavanem tunnistas, et praeguseid elanikke ei rõõmusta väga uus elamuehitus. "See, et elanikke tuleb valda juurde on lõiv, mida peab maksma keskkonnakaitselise võidu eest. Lõiv just elanike silmis, vald peab seda positiivseks," kirjeldades ta osa inimeste negatiivseid reaktsioone uusarendustele. "Ükski otsus pole hea. Nafta on halb, aga elamu on kah halb."
„Ma tunnen siirast rõõmu selle üle, et Miiduranna piirkonnast taandub kütusetransiit ja ilus piirkond saab nii-öelda inimeste kätte,“ lisas ta.
Arumäe sõnul tõenäoliselt enne kahte aastat kuskil kopp maasse ei lähe. Kahe projekti lõplik väljaehitamine võib aega võtta umbes kümme aastat.
„Milstrandi kütuseterminali kinnistule sobivad kindlasti ka kõrghooned. Ilusad saledad mastid on. Võib-olla umbes 20-30 korrust,“ kirjeldas ta eskiisidelt nähtud kõrghooneid, märkides, et tegelikkuses võivad kavandid veel oluliselt muutuda.
Milstrandi kvartali ideelahenduse autoriks on arhitektuuribüroo Luhse Tuhali arhitekt Tanel Tuhal, kelle nägemuse kohaselt moodustub alale kvaliteedile rõhuv multifunktsionaalne uusasum. Miiduranna-Maardu vahelise raudteelõigu likvideerimisel võib tulevikus tulla kõne alla selle kasutamine ühendusteena Viimsi keskuse ja Peterburi maantee vahel.
Miiduranna sadama esindaja Aarne Jõgimaa sõnul toimus Miiduranna sadama-ala parima hoonestuslahenduse leidmiseks tänavu suvel rahvusvaheline arhitektuurne ideekonkurss. Konkursi võitjaks osutus Taani arhitektibüroo Hvidt Mølgaard töö nimetusega „Miidport Village”. "Meie soov on kujundada praeguse Miiduranna kaubasadama asemele ümbritseva keskkonnaga hästi haakuv, läbimõeldud planeeringu ja kaasaegse hoonestusega ala," ütles Jõgimaa.
Seotud lood
Ehitamine hea, lammutamine parem – nõnda
võiks kokku võtta soovituse lähiaja arendusturule, kirjutab Äripäeva kinnisvara
valdkonna toimetaja Enn Tosso.
Miidurannas asuvale Milstrandi
naftaterminali krundile kerkib tulevikus noobel äri- ja elukvartal ning senises
naftasadamas hakkavad tankerite asemel silduma jahid ja reisilaevad.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.