Oktoobrikuu kaubaveo maht Eesti Raudtee
infrastruktuuril oli kokku 2,6 miljonit tonni. Võrreldes eelmise aasta
oktoobriga olid veod 28% väiksemad.
Käesoleva aasta 10 kuuga on Eesti Raudtee infrastruktuuril veetud 31,75 miljonit tonni kaupu. Aasta tagasi oli kaubaveo mahuks 36,32 miljonit tonni ehk veod olid 4,57 miljonit tonni suuremad.
Naftat ja naftasaadusi veeti oktoobris kokku 1,56 miljonit tonni, mis oli üle 19% vähem kui aasta tagasi samal ajal. Sealjuures masuudi vedu suurenes mullusega võrreldes üle 22%, heledate kütuste vedu vähenes lausa 70%.
Hüppeliselt kasvas põlevkivivedu, mida veeti kokku 0,45 miljonit tonni. See oli 2,5 korda rohkem kui eelmisel aastal. Väetisi veeti oktoobris 0,15 miljonit tonni ja mahud olid 37% väiksemad võrreldes varasemaga. Teiste kaupade mahud jäid alla 0,1 miljoni tonni piiri.
Transiitvedudes veeti oktoobrikuus 1,79 miljonit tonni kaupu ja see oli üle 38% vähem eelmisest aastast. Importveod vähenesid aastaga ligi 70%, olles 0,09 miljonit tonni.
Oktoobris kasvasid kohalikud ja eksportveod. Kohaliku veo maht oli 0,62 miljonit tonni, mis oli ligi kaks korda suurem mullusest oktoobrist.
Eksportvedudes liikus 0,09 miljonit tonni kaupu ja veod suurenesid 24%.
Võrreldes septembriga veeti oktoobris 0,41 miljonit tonni rohkem.
Seotud lood
Valitsus otsustas tänasel istungil anda
majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile volituse suurendada Eesti
Raudtee aktsiakapitali kolmandiku võrra, teatas ministeerium.
Eesti Raudtee kaubavedude põhi on
saavutatud ja tõenäoliselt läheb olukord tasapisi paremaks, ütles Eesti Raudtee
esindaja aripaev.ee-le.
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.