SEB Eesti Ühispank on otsustanud, et uute
SMS- ja kiirlaenu pakkujatega enam pangalingi kaupmehelepinguid ei sõlmita.
„Tihti kalduvad isikud hindama sisseharjunud teenuse juures ainult selle lihtsust ja oma harjumust sellega, andmata tihti enesele aru arenguga kaasaskäivatest uutest riskidest. Pangad loevad oma kohuseks inimesi selles osas harida ja neid uutele võimalustele suunata, et tagada meie "e-asjade" jätkuv positiivne areng,“ kommenteeris aripaev.ee-le SEB Eesti Ühispanga e-tehnoloogia ja operatsioonide divisjoni direktor Tammo Otsasoo.
„Autentimisteenuse täielik lõpetamine pankade poolelt lähiajal ei ole aktuaalne, sest alternatiivsed meetodid ei ole veel piisavalt juurdunud. Meie eesmärk ei ole kelleltki mingit teenust käest ära võtta ilma midagi asemele pakkumata. Me jätkame interneti kasutajate harimist ja loodame saavutada selles osas edu,“ märkis Otsasoo.
„Täna ei ole ilmtingimata vajalik veel kelleltki hakata midagi ära võtma ehk töötavaid lepinguid üles ütlema. Uutel interneti kaupmeestel on kõigil võimalik koheselt kasutusele võtta juba uued riiklikult tunnustatud isikute identifitseerimise meetodid (ID-kaardi ja Mobiil ID baasil) ja nende puhul ei peaks olema investeeringud vananevasse autentimisteenusesse kuidagi põhjendatud,“ kommenteeris Otsasoo küsimust, kuidas ülejäänud kiirlaenupakkujatega kaupmehelepingutest vabaneda proovitakse.
„Audentimisteenus loodi 90ndate aastate lõpus pakkumaks lisaväärtust internetipankade klientidele, et seeläbi nende keskkondade kasutamist populariseerida. Idee baseerus ka turu nõudlusel, sest maailmas oli käes "e-ajastu" ning mitmed teenused vajasid isikute tuvastamist. Selle sammuga võtsid pangad Eestis rolli (isikute tuvastamine - autentimine), millel ei ole nende põhiäriga midagi pistmist. See oli teadlik samm ja selle juures on kogu aeg olnud ka teadmine, et ega pangad seda teenust lõpmatuseni ei paku,“ kommenteeris aripaev.ee-le SEB Eesti Ühispanga e-tehnoloogia ja operatsioonide divisjoni direktor Tammo Otsasoo.
Tema sõnul hakkavad tänaseks mingid kriteeriumid täituma, mis nõuavad otsuseid edasiste sammude osas, sest internetipangad on tarbijate seas oma koha leidnud, tekkinud on sertifitseerimisteenuse osutajad, kes pakuvad seadusega kooskõlas olevaid isikute identifitseerimise mehhanisme ning ka uued lahendused (ID-kaart, Mobiil-ID) on oluliselt kaasaegsemad, universaalsemad ja turvalisemad kui mingi panga autentimisteenus, aga ajutine ebamugavus nende kasutusele võtmiseks on barjääriks nende kasutamise alustamiseks, millest oleks tarbijad vaja üle aidata.
Seotud lood
Hansapanga Eesti peadirektori Priit Põldoja
sõnul halvendab SMS-laen majanduslikku olukorda, samas arvab ta, et Hansapangal
on õigus ise otsustada, kellele nad teenust pakuvad ja kellele mitte.
5. detsembril sõlmis SEB Eesti Ühispanga
Tornimäe kontoris otsekorralduslepingu EMT arvete maksmiseks SEB klient Eveliis,
kes jõulukinke ostma minnes avastas, et kogu tema raha on arvelt kadunud.
Kiirlaenufirma Credit Invest juhi Valdis
Kaldi sõnul on SEB Eesti Ühispank üles puhunud mulli, milles nad tegelikult ise
süüdi on.
Kuigi IBM Eesti tegevdirektor Valdo
Randpere soovitas Eesti Postil luua ka oma pank, siis SEB Eesti Ühispanga
jaepanganduse divisjoni asedirektor Tõnu Sepp seda mõtet ei toeta.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.