"Kinnisvaraprojektide arendajad otsivad praegu eelkõige kvaliteeti ja võidab see arendaja, kes kasutab kvaliteetsemaid materjale," vastas Glaskeki tütarfirma ASi Glaskek Tartu juhataja Gennadi Jõgi küsimusele, kas suur investeering praegust ehitusturu rahunemist arvestades oli õige. "Kaldun arvama, et arendajad kasutavad ühe enam plastakna asemel puitakent. Pealegi kasvab eksport iga päevaga - näiteks septembris saatsime poole puitakende toodangust Peterburi."
Glaskeki ühe omaniku ja nõukogu esimehe Vladimir Oberšneideri sõnul on Tartu uus tehas suuresti just ekspordile orienteeritud ja toetab Glaskeki üldist tegevusstrateegiat. "Trendid turul näitavad, et võrreldes eelmise aasta suvega on plastakende osa Eesti turul vähenenud 16 protsenti, samal ajal kui puitakende tarbimine näitab kasvutrendi," rääkis Oberšneider. "Samuti oleme neli aastat tegutsenud selle nimel, et minna jõuliselt oma eksporttoodanguga naaberturgudele, ja valmistame ette ka euroliidu turule sisenemist."
Oberšneider möönis, et uus tehas läks ehitushindade kasvu tõttu planeeritust kallimaks. "Praegune investeering võimaldab meil aga tulevikus tunduvalt väiksema kuluga alustada laienemise järgmist etappi," lisas Oberšneider, ent jättis täpsustamata, mis suunas on kavas Tartu tehast veelgi laiendada.
Viking Window' direktor Ilmar Iva ütles Glaskeki uue tehase avamise kohta, et konkurents on alati positiivne.
"Ma arvan, et kui see meid kuidagi mõjutab, siis on see hea. Konkurents on alati positiivne," rääkis Iva ning lisas, et mõlemad ettevõtted on ilusasti Eesti turul otsapidi sees.
Viking Window Glaskekiga konkureerima hakata ei plaani, sest eksportturul on ettevõtte peamised konkurendid tugevad Skandinaavia suurfirmad ning Eesti aknaturg ei ole praegu Vikingi prioriteet.
Glaskek Tartu uus aknatehas Haagel Tartu-Viljandi maantee ääres käivitus juuli algul ning on praeguseks saavutanud kolmandiku oma tootmisvõimsusest. Täismaht näeb ette kuni 250 puitakent päevas. Ettevõtte endine puitaknatsehh suutis toota poolsada akent päevas. Uues tehases on 8000 ruutmeetrit tootmispinda ning seal hakkab tööle 80 inimest. Tehase ehitus läks maksma 100 miljonit krooni ning sisseseadesse investeeris Glaskek 60 miljonit krooni.
Iga ettevõte teeb investeeringud ikka lähtudes oma strateegiast. Kuna ma ei tea Glaskeki tulevikuplaane, siis ma investeeringu otstarbekust kommenteerima ei hakka. Selge on see, et kõik aknatootjad peavad praeguses olukorras leidma endale väljundi eelkõige ekspordis. Kui seni oli koduturu ja ekspordi suhe aknatootjatel enam-vähem pooleks, siis arvan, et järgmisel aastal kuivab koduturu osa umbes kolmandiku võrra kokku.