Räpina Paberivabrik ASi juhataja Meelis
Mälberg tunnistas aripaev.ee-le, et nn roheline paber on nišitoode, mis ei suuda
konkureerida hiinlaste ja poolakate odava toodanguga.
„Kuigi Selverist võib vahelduva eduga meie toodangut leida, mõtlevad kaubanduskettide ostujuhid vaid ühest asjast: hind, hind, hind. Me ei suuda lihtsalt Hiina ja Poola odava toodanguga konkureerida,“ selgitas ta, et ümbertöödeldud paberijäätmetest paber on kallim kui tavaline.
Mälberg usub, et kui ostjad hakkaksid küsima, siis jõuaksid taaskasutatud paberist joonistusplokid ka suurematesse kettidesse. „Enamik inimesi vaatavad siiski esimese asjana hinda ja siis et oleks ilus pilt kaanel. Me võima ka ilusaid vihikuid toota, kuid et seda loodussõbralikult teha, kasutada säästlikku tehnoloogiat ja näiteks tellida ilusad Eestis tehtud loomapildid kaanele, tuleks vaid selle vihiku kaane hind kõrgem kui Poolas tehtud vihiku hind,“ selgitas ta.
„Ma ei ole pessimist. Rohelised tooted on tõusev trend. Eesti tarbija on rahakam ja võimekam ning juba küsitakse nn rohelisi asju,“ andis Mälberg lootust, et Eestis toodetud öko kaup jõuab peagi tarbijatele lähemale.
Seotud lood
Poola on maailmas
investeerimisatraktiivsuse poolest 7. kohal, olles investorite seas populaarseim
sihtriik Kesk- ja Ida-Euroopas.
Vändra Leiva omanik ja juhataja Krista Assi
ütles, et Tartus toimuval ökomessil ja poes ostavad nende tooteid ennekõike
noored pered.
A-Selveri AS ostu- ja turundusdirektor Iivi
Saare sõnul peavad nad eelkõige mõtlema tavatarbijale ja ruumipuudusel kahe
erineva mahetootja sama ökotoodet nad müüki ei võta.
Eesti Mahe TÜ helbeid ja jahu praegu
suurtest poekettidest ei saa, küll aga müükase neid mitmes nn ökopoes, nagu
näiteks Ökosahver, ka läheb kaup hästi Tallinna Kaubamajas.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.