A-Selveri AS ostu- ja turundusdirektor Iivi
Saare sõnul peavad nad eelkõige mõtlema tavatarbijale ja ruumipuudusel kahe
erineva mahetootja sama ökotoodet nad müüki ei võta.
Erilisi piiranguid ja tingimusi Selver ökokaupadele ei sea. „Samad tingimused nagu teistele kaupadele, sõltub sellest, kuidas kokkuleppele saame. Kuigi tuleb tunnistada, et palju ei pakuta,“ selgitas Saar. Tema sõnul on ökotooted kallimad ja tegu on väga pisikese nišši kaubaga. „Samas, kui klient on valmis rohkem ostma, siis proovime neile vastu tulla, näiteks paljud ostavad mahetooteid terviseprobleemide pärast, et vältida väetisi jne,“ lisas ta.
Kuna 99% inimestest eelistavad tavalisi asju, siis ökotoodetele Selveris erilist rõhku ei panda. „Kui meil on juba valikus ühe tootja mahejahu, siis kahjuks teise kaubamärgi ökojahu me ei võta, aga kui sama tootja pakuks näiteks makarone, mille maheversiooni meil valikus pole, siis kaaluksime toote müüki võtmist. Peame keskenduma tavaliste inimeste soovide täitmisele,“ ütles Saar.
Ökotoodetele Selver eraldi pinda pakkuda ei saa. „Kauplustes on ruum piiratud. Ja kui klient poodi tuleb, otsib ta jahu ikka jahu riiulist ja see eraldi lett võib tähelepanuta jääda," ütles Saar.
Saare sõnul oli hästi minev kaup näiteks öko-tee, kuid see sai otsa ja tootja ei pakkunud uut toodet. „Ei ole oluline, kas tegu on tipptegijaga või Eesti väiketalunikuga, on oluline, et suudetaks tagada pidev varustamine, et klient teab, kust ta oma lemmiktoote saab ja võib alati sellele loota,“ selgitas ta.
Selverites on müügil 60 ökotoodet, millest üks kolmandik on tööstuskaubad ja kaks kolmandikku toidukaubad.