Baltika juht Meelis Milder soovitas Eesti
Välikaubanduse Liidu seminaril teha seda, mida igaüks ise õigeks peab.
"Tehke oma asja, nii need, kes on ettevõtete juhid kui ka need, kes vastutavad millegi tegemise eest,“ ütles Milder ning lisas: "Kogu aeg on mingid seminarid, mida teha 2008. aastal, aga kui kogu aeg küsida nõu, siis ei olegi mõtet midagi teha".
Milderi sõnul said kuulajad tema ettekandele eelnenust teada, et välisturgudele pole mõtet minna ja Eestisse toota pole samuti mõtet. "Minu nõu on - tehke oma äranägemise järgi," soovitas ta analüütikuid mitte kuulata.
„Maailmas on üle 200 riigi, mis kõik on potentsiaalsed riigid. Meie võtsime 2000. aastal vastu strateegia, mille kohaselt laieneme Kesk- ja Ida-Euroopasse, mis ei tähenda et mõni teine strateegia teises kohas ei võiks edukam olla, kui meie oma praegu,“ rääkis Milder Baltikast.
"Oleme kõik võimalikud ärimudelid läbi kasutanud: müünud hulgimüüjatele, loonud tütarettevõtteid, ühisfirmasid, kaasanud frantsiisiparnereid jne. Täna usume, et õige tee on uutel turgudel osta 100% ettevõte. Kõige kallim, kuid garanteerib, selle see sõnum ja mõte, mida edastada tahame, jõuab kõige adekvaatsemalt lõpptarbijani, mis tagab brändide ja müügi parima tulemuse,“ selgitas ta, kuid lisas, et et igaüks peab ise välja mõtlema, mis talle parim. Näiteks plaanib Baltika taas 2008. aastal kaasata frantsiispartnereid, et sujuvamalt laieneda.
Baltikas on kolmeaastane strateegiline periood: muutused, stabiliseerimine, tulemused ja uus strateegia. „Tavaliselt majandusanalüütikud räägivad kasvust kui sirgetest tõusvatest või langevatest joontest. Oleme aru saanud, et muudatused tasub sisse viia perioodi alguses, millele paratamatult järgneb stabiliseerimine ja sellele järgneb uute strateegiate loomine,“ lisas ta. Milderi sõnul on Baltikal kõikidel turgudel veel võimalik kasvada, kuna üksik turg ei ole kriitilise efektiivsuse piiril.
„Selge on, et uusi poode on vaja avada, samas aktsionärid ootavad häid tulemusi. Avamised on võtnud tulemusi alla, agressiivsel kasvamisel on oma hind, samas tuleb teha neid asju mida õigeks pead,“ on Baltika juht veendunud.
„Ei kavatse järgmisel aastal midagi teisiti teha hoolimata analüütikute jutust. Ei ole märke, mis näitaks, et rõivaste tarbimine oleks vähenenud. Suurem häda on pika planeerimistsüklitega ettevõtetel. Meie eesmärk on luua ärimudel, kus prognoosil ei ole suurt tähtsust ja saab kiirelt reageerida. Me tegeleme 7 turul, mis sisuliselt, kuid mitte analüütikute jutu järgi, ei ole sarnased. Isegi, kui Eesti ja Läti turu kasv aeglustub, siis Leedu on stabiilsem ja sellest saab tõenäoliselt meie suurim turg,“ avaldas Milder mõtteid 2008. aasta kohta.
Seotud lood
Eesti Panga asepresident Märten Ross ütles
Eesti Väliskaubanduse Liidu seminaril, et Eesti majandus hakkab šokist üle saama
ja normaalsusega kohanduma.
Arco Vara juhatuse liige ja
teenindusdivisjoni juht Avo Rõõmussaar tutvustas Eesti Välikaubanduse Liidu
seminaril kriteeriume, mille kohaselt Arco Vara laieneb.
Eesti Väliskaubanduse Liidu juhatuse
esimees Tambet Made rääkis liidu seminaril, et eestlased ei oska välismaalastega
kaubelda.
Rahandusministeeriumi analüüsiosakonna
juhataja Andrus Säälik seletas ettevõtjatele Eesti Välikaubanduse Liidu
seminaril “Kuidas jahenev majanduskliima mõjutab ettevõtte äritegevust aastal
2008?”, et õpikus kirjeldatud näide devalveerimisest Eestis ei toimi.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.