Renault ja AvtoVaz sõlmisid nädalavahetusel
kokkuleppe, mille järgi Prantsuse firmast saab Venemaa suurima autotootja
strateegiline partner.
Kokkuleppe, mille järgi Renault ostab AvtoVazis 25%-se osaluse, allkirjastasid nädalvahetusel Togliattis Renault’ tegevjuht Carlos Ghosn ning AvtoVazi juhatuse esimees Sergei Tšemezov.
Osaluse väärtus on AvtoVazi turuväärtuse (5,44 miljardit dollarit) põhjal 1,36 miljardit dollarit.
„Sisuliselt ostab Renault endale turuosa sellega, et suurendab oma tootmisvõimsusi,” kommenteeris agentuurile Bloomberg Jelena Sahhonova, Deutsche Banki analüütik Moskvas. „Renault tahtis suurendada oma Logani mudeli tootmist Venemaal. AvotVaz vajab tehnoloogiat,” jätkas ta. Praegu on Renault’l üks tehas Moskvas.
Tänavu peaks Venemaa autoturg kasvama vähemalt 20%, ütles Carlos Ghosn, prognoosides sama tempot ka tulevaks aastaks. Selle aasta üheksa kuuga kasvas välismaiste autode müük Venemaal 63% 1,14 miljonile autole.
AvtoVazi omanikud on riiklik relvamüügifirma Rosoboronoexport, mis omandas kontrollosaluse 2005. aastal, ning investeerimisfirma Troika Capital Partners 25%ga.
Renault väljavalimine tuli analüütikutele üllatusena, kirjutas ajaleht Kommersant. AvtoVaz pidas paralleelselt kõnelusi ka USA General Motorsi, Kanada Magna ning Itaalia Fiatiga ning parimaid väljavaateid arvati olevat just viimasel. Samas tõdes leht, et niisama ootamatu oli Prantsuse firma Total väljavalimine sel suvel Vene Gazpromi partneriks rikkaliku Štokmani gaasimaardla hõlvamiseks, mis hakkab toitma Läänemere gaasijuhet. Nii selle tehingu kui AvtoVazi osaluse müügi kiitis heaks Venemaa president Vladimir Putin.
Leht märgib Venemaa paranenud suhteid Prantsusmaaga pärast Nicolas Sarkozy valimist Prantsusmaa presidendiks. Ka Itaaliaga on Venemaal viimasel ajal head suhted, kuid Itaalia firmad Eni ja Enel said juba omale rea projekte Venemaal – osa Jukose varasid, torujuhtme South Stream ning osaluse elektrifirmas, kirjutas Kommersant. „Nüüd oli kord jälle Prantsusmaa käes.”
Seotud lood
Täna vormistasid pooled 25% pluss ühe
aktsia müügi Renault kontsernile, müüjad saavad sellele veel lisa sõltuvalt
ettevõtte järgneva kahe aasta majandustulemustest, eeldatavalt 165 mln
dollarit.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.