Järgmisel aastal on taas oodata liikluskindlustuse hinnatõusu viie kuni kümne protsendi võrra, mille on tinginud suurenenud liikluskahjude arv.
Salva Kindlustuse ASi liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohver kinnitas, et viimaste kuude jooksul on liikluskindluse tariife korrigeeritud ning need on lähiajal veelgi tõusmas.
Tohver rääkis, et arvestades koguturu tänast kahjusust ning remondiettevõtete plaani töötunni hindu jätkuvalt tõsta, võib uskuda, et liikluskindlustuse hindade korrektsioonist järgmise aasta esimesel poolel ei pääse enamik seltsidest.
Kaskokindlustuses ennustas ta stabiilsust, hinnatõusu ei prognoosinud. Hinnatõus võib kasko puhul tabada vast ainult teatud marki sõidukeid, mille esinduste remonditöötunni hinnad on lähiaegadelt oluliselt tõusmas.
Olenevalt piirkonnast, sõidukist ja kindlustusvõtjast võib liikluskindlustuse hinnatõus olla erinev, kuid see jääb keskmiselt 5-10 protsendi piirimaile. Tohveri sõnul on praegu Eesti keskmine kahju varakahju puhul Euroopa omast kaks korda väiksem, isikukahju puhul on vahe umbes neljakordne.
Suurenenud on ka kindlustusseltside rahalised väljamaksed. Varakahjude suuruse tõusu taga on peamiselt kolm faktorit: remondiettevõtete töötunni hindade järjepidev tõus, varuosade kallinemine ja uuenenud autopargiga kaasnevad suuremad kahjusummad.
If Eesti Kindlustuse juhatuse esimees Andres Sooniste kinnitusel on hinnatõus toimunud juba sel aastal 15% võrra ning on jätkuv kuni olukorra normaliseerumiseni. Peamine hinnatõusu põhjus on isikukahjude osakaal väljamaksetes ja vastav mõju reserveerimismetoodikale. Põhjus on isikukahjude võimalikus ilmnemises ja vastavate nõuete suurenemises mitme aasta perspektiivis. Sooniste andmetel on 2007. a liikluskindlustuse kogukahjum kolme kvartali kokkuvõtteks hoolimata toimunud hinnatõusust 90 miljonit krooni, kusjuures kahjum jaguneb kõikide Eestis esindatud liikluskindlusega tegelevate kindlusandjate vahel.
Liikluskindluse hinna tõus või langus sõltub liiklusolustikust ja remondifirmaga seotud kuludest ehk ka üldistest trendidest Eesti makromajanduslikul tasandil. Sooniste arvates saaks Eesti riik hinnatõusu mõjutada alkoholipoliitika radikaalse muutmisega ning liikluskorralduse ja teede olukorra parandamisega.
ERGO Kindlustuse kindlustusdirektor Andres Konsapi kinnitusel on ERGO näitel üleüldine hinnatõusu tõenäosus väike. Tihenev konkurents paneb seltside tegevusele piirid. ERGO Kindlustus ei plaani järgmisel aastal üleüldist hinnatõstmist liiklus- ega ka kaskokindlustuses, vaid jälgitakse pidevalt kindlustustehnilist tulemust kõikides kindlustusliikides ning hindu korrigeeritakse vastavalt vajadusele. Tänavu korrigeeriti hindu nende sõidukite gruppides, kus tulemus on olnud kõige halvem.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.