• OMX Baltic−0,3%269,99
  • OMX Riga−0,12%872,83
  • OMX Tallinn−0,4%1 725,97
  • OMX Vilnius−0,25%1 042,27
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,95%8 226,71
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,16
  • OMX Baltic−0,3%269,99
  • OMX Riga−0,12%872,83
  • OMX Tallinn−0,4%1 725,97
  • OMX Vilnius−0,25%1 042,27
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,95%8 226,71
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,16
  • 14.12.07, 08:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Must aasta liikluses tõstab liikluskindlustuste hinda

Korralagedus ja "must aasta" liikluses kajastub ka auto liikluskindlustuse hindades - kindlustusfirmad jätkavad liikluskindlustuse hinnatõusu.
ERGO Kindlustus ei plaani järgmisel aastal üleüldist hinnatõstmist liiklus- ega ka kaskokindlustuses. Järgmisel aastal on taas oodata liikluskindlustuse hinnatõusu viie kuni kümne protsendi võrra, mille on tinginud suurenenud liikluskahjude arv.
Salva Kindlustuse ASi liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohver kinnitas, et viimaste kuude jooksul on liikluskindluse tariife korrigeeritud ning need on lähiajal veelgi tõusmas.
Tohver rääkis, et arvestades koguturu tänast kahjusust ning remondiettevõtete plaani töötunni hindu jätkuvalt tõsta, võib uskuda, et liikluskindlustuse hindade korrektsioonist järgmise aasta esimesel poolel ei pääse enamik seltsidest.
Kaskokindlustuses ennustas ta stabiilsust, hinnatõusu ei prognoosinud. Hinnatõus võib kasko puhul tabada vast ainult teatud marki sõidukeid, mille esinduste remonditöötunni hinnad on lähiaegadelt oluliselt tõusmas.
Olenevalt piirkonnast, sõidukist ja kindlustusvõtjast võib liikluskindlustuse hinnatõus olla erinev, kuid see jääb keskmiselt 5-10 protsendi piirimaile. Tohveri sõnul on praegu Eesti keskmine kahju varakahju puhul Euroopa omast kaks korda väiksem, isikukahju puhul on vahe umbes neljakordne.
Suurenenud on ka kindlustusseltside rahalised väljamaksed. Varakahjude suuruse tõusu taga on peamiselt kolm faktorit: remondiettevõtete töötunni hindade järjepidev tõus, varuosade kallinemine ja uuenenud autopargiga kaasnevad suuremad kahjusummad.
If Eesti Kindlustuse juhatuse esimees Andres Sooniste kinnitusel on hinnatõus toimunud juba sel aastal 15% võrra ning on jätkuv kuni olukorra normaliseerumiseni. Peamine hinnatõusu põhjus on isikukahjude osakaal väljamaksetes ja vastav mõju reserveerimismetoodikale. Põhjus on isikukahjude võimalikus ilmnemises ja vastavate nõuete suurenemises mitme aasta perspektiivis. Sooniste andmetel on 2007. a liikluskindlustuse kogukahjum kolme kvartali kokkuvõtteks hoolimata toimunud hinnatõusust 90 miljonit krooni, kusjuures kahjum jaguneb kõikide Eestis esindatud liikluskindlusega tegelevate kindlusandjate vahel.
Liikluskindluse hinna tõus või langus sõltub liiklusolustikust ja remondifirmaga seotud kuludest ehk ka üldistest trendidest Eesti makromajanduslikul tasandil. Sooniste arvates saaks Eesti riik hinnatõusu mõjutada alkoholipoliitika radikaalse muutmisega ning liikluskorralduse ja teede olukorra parandamisega.
ERGO Kindlustuse kindlustusdirektor Andres Konsapi kinnitusel on ERGO näitel üleüldine hinnatõusu tõenäosus väike. Tihenev konkurents paneb seltside tegevusele piirid. ERGO Kindlustus ei plaani järgmisel aastal üleüldist hinnatõstmist liiklus- ega ka kaskokindlustuses, vaid jälgitakse pidevalt kindlustustehnilist tulemust kõikides kindlustusliikides ning hindu korrigeeritakse vastavalt vajadusele. Tänavu korrigeeriti hindu nende sõidukite gruppides, kus tulemus on olnud kõige halvem.
Number
5-10% on arvatav liikluskindlustuse hinnatõus Salva Kindlustuse liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohveri arvates.90 mln krooni on 2007. aasta liikluskindlustuse kogukahjum kolme kvartali kokkuvõttes.

Seotud lood

Uudised
  • 14.12.07, 12:20
Rohelised autojuhid ohustavad teisi liiklejaid
Noortekeskuse Oma Territoorium juhataja Ruslan Furman väidab, et nn roheliste lehtedega autojuhid on talveteedel liiklusõnnetuste peamised põhjustajad ning seadusandlusse tuleb viia karmistavad muudatused.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele