Noortekeskuse Oma Territoorium juhataja
Ruslan Furman väidab, et nn roheliste lehtedega autojuhid on talveteedel
liiklusõnnetuste peamised põhjustajad ning seadusandlusse tuleb viia karmistavad
muudatused.
Talvehooaeg on katsumuste ja kõrgendatud nõuete aeg isegi kogemustega autojuhtidele rääkimata nendest, kes istuvad rooli iseseisva juhina esimest korda, kirjutas venekeelne nädalaleht Den za Dnjom. Ruslan Furmani arvates need “rohelised” autojuhid, kes ei läbinud õigel ajal libedasõidu koolitust, seavad libedal talveteel ohtu teised liiklejad. “Pärast eksami edukat sooritamist väljastab autoregistrikeskus sooritanule kaheaastase kehtivusajaga juhiloa, nende aastate jooksul peab läbima libedasõidu koolituse. See on õigustamatult pikk ajavahemik. Me hoiame ära mitmeid avariisid, kui lühendame selle aja kolmele kuule,” räägib Furman.
Praegu valmistab Furman ette pöördumist riigikokku, milles kutsub üles muutma seadusandluses libedasõidu eksami kohustusliku sooritamise tähtaega. Ruslan avaldab nördimust selle üle, et kõigepealt “roheline” autojuht saab juhtida autot libedatel teedel ning seejärel õpib autokoolis seda, kuidas käituda autojuhtimisel nendel samadel libedatel teedel. Lisaks panevad Furmani muretsema ka sõiduõpetajate väljaantavad fiktiivsed tõendid talvesõidu koolituse läbimise kohta. Peale selle võib läbida libedasõidu koolitust igas autokoolis, vaatamata sellele, et spetsiaalselt ettevalmistatud libedasõidu platse, kus koolitus toimub aastaringselt, on Eestis vaid kolm: Tallinnas, Tartus ja Pärnus.
Autokooli OÜ Autosõit liberaja direktori Margus Metsa sõnul on libedasõidu koolitus mõeldud nii kogenud kui ka uutele autojuhtidele. Lörts, tuisk, kiilasjää, kinnituiskamine, pidurdusteekonna pikenemine – sellega puutub meie teedel kokku iga autojuht. Koolituse ajal õpetatakse juhtidele seda, kuidas vältida katastroofilisi tagajärgi, kui teel tekib ootamatu takistus, auto kaotab juhitavuse jms. Kui autojuht ei omanda kogemusi libedasõidu platsil, siis reaalelus ei suuda ta õigeaegselt reageerida ja ohtlikus olukorras vastavalt käituda.
Seotud lood
Suurbritannias tehtud uurimuse kohaselt
tõstab autosõidu ajal kuulatav rokkmuusika autojuhtide vererõhku ja muudab nad
agressiivseks.
Korralagedus ja "must aasta" liikluses
kajastub ka auto liikluskindlustuse hindades - kindlustusfirmad jätkavad
liikluskindlustuse hinnatõusu.
India perefirma Tata Group osaleb
pakkumises saamiseks endale Jaguari ja Land Roveri tootmisõigust.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.