AS-i Tallink Grupp teatel vastavad nii M/L
Regina Baltica kui M/L Vana Tallinn kõikidele laevade suhtes kehtivatele
rahvusvahelist meresõiduohutust puudutavate konventsioonide nõuetele. Mõlema
laeva veekindlad uksed, k.a. nende elektrisüsteemid on täiesti töökorras,
mingeid puudusi veekindlate uste töökindluses Rootsi laevakontroll pole
leidnud.
"Mereadministratsioonidel on võimalus anda luba hoida mõningaid, näiteks reisijatealal asuvaid, veekindlaid uksi perioodiliselt avatuna, sest need on operatiivselt juhitavad ka otse kaptenisillalt. Kindlasti on sellise loaga tagatud kõik meresõiduohutuse reeglid, nagu kinnitab ka rahvusvaheline SOLAS (Safety of Life at Sea) konventsioon," kommenteeris Tallink uudist, et Rootsi meresõiduamet leidis puudusi veekindlate uste kasutamisel veel kahel Tallinki reisilaeval.
Vastav luba on antud ka M/L Vana Tallinnale ja M/L Regina Balticale, et tagada reisijate normaalne liikumine läbi reisijateala.
Rootsi Mereadministratsioon toetub oma väidetes alates 1992. aastast ehitatud laevadele kinnitatud nõuetele, mis aga ei ole obligatoorsed vanematele laevadele, teatas Tallink. M/L Vana Tallinn on ehitatud 1974. ja M/L Regina Baltica 1980. aastal.
Kuigi M/L Regina Baltica ja M/L Vana Tallinn omavad luba hoida mõningaid reisijatealal olevaid veekindlaid uksi avatuna, on ettevõte saanud Rootsi Mereadministratsioonilt ettekirjutuse sulgeda M/L Vana Tallinn ja M/L Regina Baltica veekindlad uksed enne sadamast väljumist, mida laevad ka täidavad.
Seotud lood
Ajakirjanik Kimmo Lundén kirjutab täna
Kauppalehtis, kuidas Viking Line möödunud aastal Silja Line’i
müügiläbirääkimistel viimase ärisaladustele ligi pääses ja nüüd Tallink Grupilt
turuosa omale napsab.
Rootsi meresõiduamet inspekteeris 20 laeva,
puudusi avastati viiel alusel, muuhulgas kahel Tallinki parvlaeval.
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.