Ajakirjanik Kimmo Lundén kirjutab täna
Kauppalehtis, kuidas Viking Line möödunud aastal Silja Line’i
müügiläbirääkimistel viimase ärisaladustele ligi pääses ja nüüd Tallink Grupilt
turuosa omale napsab.
Viking Line’i juhatus on täna rõõmus, et ettevõte Siljat ära ei ostnud. Viking osales Silja müügiläbirääkimistes viimaste hetkedeni 2006. aasta suvel. Võidu sai kõrgema pakkumisega Tallink, kirjutas Lundén.
Viking Line sai läbirääkimiste käigus ligi Silja Line’i ärisaladustele. Nüüd paistab, et konkurent loeb Siljat nagu tuttavaid merekaarte.
Läänemerel reisijate arv on selle aasta jooksul vähenenud 1-2%. Kõige halvemini on see mõjunud Tallinkile.
Viking Line on 1-2% turuosa napsanud pealiinidel Helsingi-Stockholm, Turu-Stockholm ja Helsingi-Tallinn.
Viking Line’i tegevjuht Nils-Erik Eklund rääkis ettevõtte jõulupeol, et ettevõte on aastaga müünud 100 000 reisi enam kui aasta tagasi. Kogu aasta jooksul teenindas Viking Line 5,7 miljonit reisijat.
Tallink Grupi majandusaasta esimene kvartal septembrist novembrini näitas, et ettevõte on kaotanud turuosa Soome ja Rootsi vahelistel liinidel. Septembris-oktoobris langes reisijate arv aastataguse ajaga võrreldes üle 16%.
Samas on Tallinna ja Helsingi vahel uue kiire Stari töölepanemine toonud reisijaid juurde. Tallink on sellega võitnud 5,6% turuosa, olles ettevõtte hinnangul nüüd kokku umbes 50%.
Viking Line paneb sellele liinile oma kiire Viking Xpressi märtsi alguses.
Konkurentide aktsiad on börsidel liikunud eri suunas. Viking Line’i aktsia hind on aasta jooksul Helsingi börsil pea kahekordistunud, tõustes 22 eurolt 42 eurole. Tallinna börsil aga on Tallinki aktsia aasta alguse 1,6 eurolt langenud tagasi 1 euro piirile.
Uusi tuuli toob Kimmo Lundéni hinnangul Eesti Schengeni õigusruumiga liitumine ja alkoholiaktsiisi tõstmine. Esimene võib passikontrolli kadumisega Helsingi ja Tallinna vahele küll enam reisijaid tuua, teine numbrit aga jälle väiksemaks muuta.
Seotud lood
Põhja ringkonnaprokuratuur on saatnud kohtu
alla kaks meest süüdistatuna ASi Pristis ärisaladuse avaldamises ja kasutamises
Pristise loata.
Viking Line’i maksueelne kasum kasvas
majandusaastal 2006/2007 üle kahe korra, tõustes 19,5 miljoni euro (305 miljoni
krooni) võrra 33,8 miljoni euroni (529 miljoni kroonini).
Rootsi poolt sõidukõlbmatuks kuulutatud
Tallinki laeva Fantaasiat inspekteeris Eesti poolelt Tõnu Hinno, kelle poeg
Tanel Hinno vastutab Tallinkis laevade ohutuse eest.
Kevadel saadab Tallink praegu Eesti ja
Soome vahel seilava Galaxy Turu-Stockholmi liinile, loobudes nii Eesti lipust
kui meeskonnast.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.