Kuigi autoettevõtete liit ja
transporditöötajate ametiühing jõudsid streigikompromissile, ei anna uus
miinimumpalk ilmselt bussijuhtidele eriti palju töötasu juurde.
Bussijuhid saavutasid miinimumpalga tõusu 5400 kroonilt 7060 kroonile ning nende tunnitasu on uuest aastast 45 krooni, kirjutas Sakala.
Aktsiaseltsi Mulgi Reisid mõjutab palgakokkulepe juhataja Madis Lepa sõnul üsna kõvasti. Praegu mängivad firma palgasüsteemis tunnitasu kõrval suurt rolli lisatasud hea töö eest.
"Edaspidi kaob võimalus maksta juhile väiksemat tasu seisutundide eest," kõneles Lepp. "Seega ei ole juhil kahjuks enam vahet, kas ta keerab rooli või on ootel. Paratamatu on aga see, et kõik tahavad kella kaheksaks tööle ja kooli ning uuesti on juhtidel täismahus tegevust pärast lõunat. Vahepealsel ooteajal on võimalik tööd pakkuda umbes 60 protsendile juhtidest."
Palgalepe sunnib tõstma juhtide miinimumtunnitasu umbes 40 protsenti. Et Mulgi Reisidel pole algava aasta algul veel võimalik selle võrra palka tõsta, peab ta üle vaatama lisatasude süsteemi.
Transpordi Ametiühingu esimees Peep Peterson kommenteeris teemat, öeldes, et mulgi meeste palgatõus on juriidiliselt siduvate lepingutega tagatud. "Kui tööandja väljendab plaane, et jätab palgatõusu ära, on ametiühing ilmselt topeltjäik kogu summa väljanõudmisel. Kaalumisele tuleb ka varasema lepingu pikaajalisest mittetäitmisest tulenevate viivistasude väljanõudmine," ütles ta.
Seotud lood
Reformierakondlane Hannes Astok süüdistas
riigikogu ees majandusminister Juhan Partsi neljalt linnalt ühistranspordi
dotatsiooni äravõtmises, mis võib Tartus, Pärnus, Kohtla-Järvel ja Narvas
bussipiletite hindu tõsta.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.