Viking Line’i maksueelne kasum kasvas
majandusaastal 2006/2007 üle kahe korra, tõustes 19,5 miljoni euro (305 miljoni
krooni) võrra 33,8 miljoni euroni (529 miljoni kroonini).
Ettevõtte käive kasvas üle 30 miljoni euro (470 miljoni krooni) võrra 436 miljoni euroni (6,82 miljardi kroonini) ehk 7,4%, teatas Viking Line.
Kasum kasvas peamiselt sellest, et müük reisija kohta paranes, reisijate arv kasvas ja kütusekulud vähenesid. Viking Line’i reisijate arv iga liinireisi kohta kasvas 3,9%, kaubavedusid oli reisi kohta 3,2% enam.
Turuosa võitis Viking Line Turu-Stockholmi liinil (2,3%, ulatudes 52,1%ni), Helsingi-Stockholmi liinil (2,6%, ulatudes 46,6%ni) ja Tallinna-Helsingi liinil (1,1%, ulatudes 19,1%ni).
2008. aastast ootab Viking Line edu jätkumist, reisijatearvu kasvu ja paremat müüki ühe reisija kohta. Konkurentsis püsimiseks kavatseb Viking Line majandusaastal 2007/2008 investeerida märkimisväärseid summasid laevade kvaliteedi parandamiseks.
Kuna Viking Line ostab 2008. aasta märtsis uue laeva Viking XPRS, mis toob suuri lisakulusid, ei oota ettevõtte niivõrd head kasumit kui lõppenud majandusaastal.
Seotud lood
Ajakirjanik Kimmo Lundén kirjutab täna
Kauppalehtis, kuidas Viking Line möödunud aastal Silja Line’i
müügiläbirääkimistel viimase ärisaladustele ligi pääses ja nüüd Tallink Grupilt
turuosa omale napsab.
Umbes kahekümnel laevafirma Viking Line
kruiisi ostnud reisijal ei õnnestunud eile Stockholmis laevale saada, sest seni
teadmata põhjustel oli laev ülebroneeritud.
Viking Line’i uueks avalike suhete juhiks
kinnitati viimati Silja Line’is sama tööd teinud Tuomas Nylundi.
Viking Line jagab 2006/2007. majandusaasta
eest aktsionäridele 10,8 miljonit eurot dividende.
Kulla hind purustas oktoobris uued rekordid ja on kiiresti lähenemas 3000 dollari piirile. Novembri alguses tõi Donald Trumpi valimisvõit kullaturule küll suure päevase languse, kuid pikaajalist negatiivset mõju kullaturule ma ei näe. Pigem vastupidi.