Esimese Eesti meediaväljaandena kehtestas
Äripäev oma ajakirjanikele ettevõtete kinnimakstavate reiside osas
nulltolerantsi.
Sellest aastast ei lase Äripäev enam firmadel hüvitada ka auto- või tehnoloogiaajakirjanike komandeeringukulu. Varem olid sellised komandeeringud lubatud vaid erandjuhul otsese juhi loal.
Miks me seda teeme? Autoajakirjanike reisikulu katmist autofirmade poolt lubavad ju isegi maailma suured meediafirmad, rääkimata Eesti ajakirjandusest, kus on see normiks. Ja mitte ainult autoajakirjanike. Viimati käisid erinevate meediaväljaannete ajakirjanikud ja peatoimetajad novembris ühe reisibüroo kulul Egiptuses.
Äripäevas oli seni allika kulul reisimine lubatud teatud ajakirjanikele erandjuhud vaid otsese juhi loal konkreetse tööülesande täitmiseks. Ja kuigi Äripäev kinnitab, et toimetuse sisekontroll oli ja on piisav ning kallutatud auto- ning tehnoloogiaartikleid ei ilmunud, otsustasime sellest aastast nulltolerantsi kasuks.
Äripäeva meelest pole õige kasutada eetikakoodeksiga taunitud allika kulul reisimise osas topeltstandardeid. Toimetuse sõltumatus on Äripäeva alustalaks ja lugeja usaldus meile kõige olulisem.
Leiame, et lubades katta kas osaliselt või täielikult mõne artikli tegemiseks tehtavad kulutused kellelgi teisel, eksitab väljaanne lugejat ning kahandab pikas perspektiivis oma usaldusväärsust. Tahame, et lugeja teaks – Äripäevast ei leia ta hüvitatud või kinnimakstud artikleid, ükskõik kui põhjalikult ka otsida.
Kutsume vastavat eeskuju järgima ka teisi Eesti ajakirjandusväljaandeid.
Äripäeva ajakirjanikud, fotograafid ja kujundajad tohivad end ka edaspidi koolitada Euroopa Liidu ja rahvusvaheliste organisatsioonide ning meediafondide kulul.
Seotud lood
Postimehe ajakirjanik Priit Pullerits nautis Shanghais tasuta ühe maailma luksuslikema hotelli hüvesid ja kirjutas sellest Postimehes hotelli võlusid kirjeldava reportaaži. Küsisime temalt, kui eetiline selline tööviis on.
Eesti Päevalehe peadirektor Aavo Kokk ei
ole enda sõnul mõelnud keelata ajakirjanikel ettevõtete kulul reisimine.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.