Need, kes autot palju kasutavad, on juba kõrgemalt maksustatud: kütuseaktsiis pluss rohkem käibemaksu. Pealegi tõstis valitsus just kütuseaktsiisi. Kütusetarbimise maksustamisest peaks juba piisama.
Saastemaksu kehtestamine ei likvideeri kroonilisi ummikuid, millega on hädas eriti Tallinn. Ummikud tekivad ka päise päeva ajal, mil tehakse valdavalt töösõite, mida ei saa ära jätta. Ametiautodega.
Juhtub see, et töösõite vähemaks ei jää, aga kuna sõitmine tehakse kallimaks, tõusevad veelgi kaupade ja teenuste hinnad. Selle oleksime sunnitud kõik ühiselt kinni maksma. Inflatsioon saaks lisakiirenduse.
Mootorimahust sõltuv saastemaks sunnib mõtlema väiksema ja säästlikuma auto peale, mis on iseenesest õige suund. Linnas ei pea ringi sõitma maasturiga. Võrreldes Euroopa suurlinnu näiteks Tallinnaga, torkab silma siinne luksusautode ja maasturite rohkus. Las maksavad need rohkem, kel auto on uhkeldamise asi!
On veel üks aspekt - turvalisus. Suurem auto on teadagi turvalisem.
Suurema auto vahetavad väiksema vastu siiski teadlikumad eraisikud, kel auto ei ole töövahend. Paljud väikeettevõtjad, FIEd kasutavad sõiduautot, maasturit või kaubikut ka vedudeks. Nemad ei saa autot väiksema vastu välja vahetada.
Palju autosid on tänaval taksodena. Takso peaks olema siiski vähemalt suurema keskklassi auto.
Saastemaks paneks ilmselt paljusid autost üldse loobuma, mis polegi ehk halb mõte. Aga efekt saavutatakse siin n-ö pühapäevasõitjate arvel, kes liiklust palju ei koorma. Ja maasturid vuravad linnatänavail edasi.