Laidvee lisab veel, et üksikute reisiteenuste müügil jääb Eesti reisibüroode kasumimarginaal enamasti 10% piiresse, seda on märksa vähem kui näiteks jaekaubanduses.
"Inimtööjõud ja teenindus muidugi maksavad, mistõttu on loomulik, et odavama hinna saab osa tööst ise ära tehes. Keerulisema marsruudi korral võimaldavad aga professionaalse reisikonsultandi oskused sageli leida ka hinnalt soodsama variandi kui reisilemineja internetist," ütleb Laidvee.
Baltic Toursi turundus- ja müügijuht Kristo Krumm sõnab, et kui inimene tahab lennata Tallinnast Londonisse, ei vaja ta muud kui arvutit. "Reisibüroo on aga konsultatsioonibüroo, meie mõte on selles, kui kliendile ei ole reisisoov selge. Klient tuleb ja küsib, meie paneme talle reisi kokku."
Tulevikus näeb Krumm, et reisikorraldus siirdub üha rohkem netti. "Kuid praegu ei saa kindlasti väita, et inimesed oleksid hakanud omale reise rohkem ise koostama."
Krummi hinnangul jagunevad reisijad kaheks, ühed on need, kes liiguvad omal käel rahakotipaksusest olenemata, ning teised need, kes põhimõtteliselt tahavad kindlust reisil.
"Mu naine ütleb, et tema võtab isegi autorendi kõik siit ära, et mitte kohapeal üllatuda," sõnab Krumm.
Embach Toursi juhatuse liige Ester Laansalu sõnul on reisibürood inimestele, kellel ei ole aega kuude kaupa omale marsruuti koostada, kes peavad broneeringute tegemisele kuluvat aega enda jaoks kalliks, kes soovivad kompleksset stressivaba teenust, kes soovivad saada eestikeelset reisiteenust.
"Omapäi reisides võibki reis odavam olla, kuigi sageli kujuneb see ka vastupidiseks. Olen selle ise mitmeid kordi läbi teinud. Paljud pakkumised reisibüroodele on ka tunduvalt soodsamad kui omapäi reisijatele," sõnab Laansalu.