Euroopa Parlamendis läbis eile esimese
lugemise lennujaamamaksude direktiivi eelnõu, mis praegusel kujul sunnib ka
Tallinna Lennujaama kõiki lennujaamamaksude muutmisi kontrolliorgani ees
koos arvutustega põhjendama.
Uus direktiiv seab löögi alla ka odavlennufirmad, kuna ei luba lennujaamades mitte mingisugust diskrimineerimist. "Kõik lennufirmad peavad olema võrdsed," ütleb direktiivi eelnõu. Ka ütleb eelnõu, et näiteks turvamaksu arvelt ei tohi lennujaam teenida sentigi kasumit.
"Kui seni otsustab lennujaamamaksude tõstmise või langetamise üle näiteks lennujaama haldusnõukogu, siis edaspidi peab sellised otsused kooskõlastama loodavates kontrollasutustes, kuhu kaasatakse ka lennuoperaatorite esindajad," sõnas Euroopa Parlamendi pressinõunik.
Kuigi uus seadus puudutab eelkõige aastas vähemalt 5 miljonit reisijat teenindavaid lennujaamasid, satub ka väike Tallinna Lennujaam direktiivi alla, kuna teine tingimus on lennujaama aastase reisijateveo 15 ja rohkema protsendini ulatuv osatähtsus kogu liikmesriigi reisijateveost. Tallinna lennujaam teenindas mullu 1,7 miljonit reisijat.
Euroopa Parlamendi teatel on direktiivi eesmärgiks ära hoida turgu valitseva seisundi võimalik kuritarvitamine. "Näiteks kui suured lennujaamad oma maksud liiga madalaks ajavad, on väiksematel väga raske," märkis Euroopa Parlamendi pressinõunik.
Uute reeglite kohaselt peavad kõik direktiiviga hõlmatud lennujaamad vastama ühtsetele tingimustele seoses vastastikuse teavitamiskohustuse, läbipaistvuse nõuete ning lennujaamamaksude arvutamise meetodiga.
"Samuti soovitakse direktiivi täieliku kohaldamise tagamiseks moodustada riikide sõltumatud reguleerivad asutused. Viimased peaksid saadikute arvates lahendama ka võimalikud lennujaama juhtorgani ja lennuettevõtjate vahelised eriarvamused seoses muudatustega lennujaamamaksude määras või struktuuris, kaasa arvatud muutused teenuse kvaliteedis," teatas Euroopa Parlament.
Kõnealune eelnõu läheb edasi arutamisele Euroopa Nõukokku, mis peab esitama omapoolse ühisseisukoha, ja pärast seda teisele lugemisele Euroopa Parlamenti.
Seotud lood
Tallinna lennujaama juht Rein Loik ütles
aripaev.ee-le, et lennujaama nõukogu otsustas maandumistasusid alandada 170
kroonilt 155 kroonile.
Tallinna lennujaama kaudu reisinud
inimeste arv kasvas möödunud aasta jooksul 1 728 430ni, mida on
ligi 200 000 võrra rohkem kui 2006. aastal.
Tallinna Lennujama juhatuse esimees Rein
Loik peab ebaõiglaseks, et uus Euroopa suurematele lennujaamadele
suunatud lennujaamamaksude direktiiv rakendub ka Tallinna Lennujaamale,
kuna see toob väikese lennujaama jaoks kaasa põhjendamatult palju bürokraatiat
ja lisakulusid.
Majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi
teatel otsustas Iiri lennukompanii Ryanair mitte kirjutada alla kavatsuste
protokollile nagu algselt plaanitud, kuna tahab veelkord kõrgete lennujaama
maksude üle läbi rääkida.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.