• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,34%39 515,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,34%39 515,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • 16.01.08, 13:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Lennujaam hakkab igast hinnatõusust aru andma

Euroopa Parlamendis läbis eile esimese lugemise lennujaamamaksude direktiivi eelnõu, mis praegusel kujul sunnib ka Tallinna Lennujaama kõiki lennujaamamaksude muutmisi kontrolliorgani ees koos arvutustega põhjendama.
Uus direktiiv seab löögi alla ka odavlennufirmad, kuna ei luba lennujaamades mitte mingisugust diskrimineerimist. "Kõik lennufirmad peavad olema võrdsed," ütleb direktiivi eelnõu. Ka ütleb eelnõu, et näiteks turvamaksu arvelt ei tohi lennujaam teenida sentigi kasumit.
"Kui seni otsustab lennujaamamaksude tõstmise või langetamise üle näiteks lennujaama haldusnõukogu, siis edaspidi peab sellised otsused kooskõlastama loodavates kontrollasutustes, kuhu kaasatakse ka lennuoperaatorite esindajad," sõnas Euroopa Parlamendi pressinõunik.
Kuigi uus seadus puudutab eelkõige aastas vähemalt 5 miljonit reisijat teenindavaid lennujaamasid, satub ka väike Tallinna Lennujaam direktiivi alla, kuna teine tingimus on lennujaama aastase reisijateveo 15 ja rohkema protsendini ulatuv osatähtsus kogu liikmesriigi reisijateveost. Tallinna lennujaam teenindas mullu 1,7 miljonit reisijat.
Euroopa Parlamendi teatel on direktiivi eesmärgiks ära hoida turgu valitseva seisundi võimalik kuritarvitamine. "Näiteks kui suured lennujaamad oma maksud liiga madalaks ajavad, on väiksematel väga raske," märkis Euroopa Parlamendi pressinõunik.
Uute reeglite kohaselt peavad kõik direktiiviga hõlmatud lennujaamad vastama ühtsetele tingimustele seoses vastastikuse teavitamiskohustuse, läbipaistvuse nõuete ning lennujaamamaksude arvutamise meetodiga.
"Samuti soovitakse direktiivi täieliku kohaldamise tagamiseks moodustada riikide sõltumatud reguleerivad asutused. Viimased peaksid saadikute arvates lahendama ka võimalikud lennujaama juhtorgani ja lennuettevõtjate vahelised eriarvamused seoses muudatustega lennujaamamaksude määras või struktuuris, kaasa arvatud muutused teenuse kvaliteedis," teatas Euroopa Parlament.
Kõnealune eelnõu läheb edasi arutamisele Euroopa Nõukokku, mis peab esitama omapoolse ühisseisukoha, ja pärast seda teisele lugemisele Euroopa Parlamenti.

Seotud lood

Uudised
  • 22.10.07, 17:03
Tallinna lennujaam alandas maandumistasusid
Tallinna lennujaama juht Rein Loik ütles aripaev.ee-le, et lennujaama nõukogu otsustas maandumistasusid alandada 170 kroonilt 155 kroonile.
Uudised
  • 03.01.08, 18:02
Tallinna lennujaama reisijate arv tõusis läinud aastaga 12%
Tallinna lennujaama kaudu reisinud inimeste arv kasvas möödunud aasta jooksul 1 728 430ni, mida on ligi 200 000 võrra rohkem kui 2006. aastal.
Uudised
  • 16.01.08, 17:39
Loik: uus direktiiv toob lennujaama hulga bürokraatiat
Tallinna Lennujama juhatuse esimees Rein Loik peab ebaõiglaseks, et uus Euroopa suurematele lennujaamadele suunatud lennujaamamaksude direktiiv rakendub ka Tallinna Lennujaamale, kuna see toob väikese lennujaama jaoks kaasa põhjendamatult palju bürokraatiat ja lisakulusid.
Uudised
  • 08.03.07, 11:44
Tallinna lennujaamamaksud Ryanairile liiga kõrged
Majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel otsustas Iiri lennukompanii Ryanair mitte kirjutada alla kavatsuste protokollile nagu algselt plaanitud, kuna tahab veelkord kõrgete lennujaama maksude üle läbi rääkida.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele