Tallinna Lennujama juhatuse esimees Rein
Loik peab ebaõiglaseks, et uus Euroopa suurematele lennujaamadele
suunatud lennujaamamaksude direktiiv rakendub ka Tallinna Lennujaamale,
kuna see toob väikese lennujaama jaoks kaasa põhjendamatult palju bürokraatiat
ja lisakulusid.
Kuigi uus direktiiv peaks rakenduma 5 miljoni ja suurema reisijate hulgaga lennujaamadele, satub direktiivi alla ka Tallinna Lennujaam, kuna selle osatähtsus riiki läbivate reisijate teenindamisel on suurem kui 15 protsenti. Tallinna lennujaama läbis mullu 1,7 miljonit reisijat.
"Uus direktiiv on suunatud ebaausa konkurentsi vastu. Samas on ka see ju ebaaus, kui 4,9 miljoni reisijaga lennujaamale direktiiv ei rakendu, küll aga 1,5 miljoni reisijaga lennujaamale, mis on juhtumisi väikeses riigis ainus ja teenindab rohkem kui 15 protsenti riiki läbivatest reisijatest," rääkis Loik.
Loigu sõnul lisandub uue direktiiviga lennujaama töösse terve rida bürokraatlikke lennuliinide kooskõlastamise protseduure. "Peame looma spetsiaalsed kontrolliorganid väikese lennujaama tingimustes jne," märkis Loik ja lisas, et kuna kontrollorgani peab tagama riik, on raske unistada ka riigiametnike hulga vähenemisest.
Loik lisas, et nagu mujal Euroopa lennujaamades, on ka Tallinna Lennujaamas tendents, et lennujaamamakse pigem alandatakse, kui tõstetakse. "Seni on maksude langetamine olnud lihtne ja kiire, kuna lennuoperaatoritele on see alati hea uudis. Nüüd lisandub hulk vahelülisid, kellele peame aru andma," sõnas Loik.
Kokkuvõttes lisas Tallinna Lennujaama juht Rein Loik, et Euroopa Liidu otsused ei saagi olla võrdselt head kõigile liikmesriikidele. "Mina korraliku Euroopa Liidu liikmena pean täitma direktiive, mis vastu võetakse ja seda ma ka teen," ütles ta. Loik uskus, et enne kolme aastat uus seadus reaalselt siiski ei rakendu, kuna otsustusprotsessid ja üleminekuperiood võtavad aega.