• OMX Baltic0,25%294
  • OMX Riga0,59%888,55
  • OMX Tallinn0,15%1 878,34
  • OMX Vilnius0,07%1 137
  • S&P 500−1,57%5 751,17
  • DOW 30−0,92%42 609,92
  • Nasdaq −2,08%18 166,38
  • FTSE 100−0,83%8 682,84
  • Nikkei 2250,77%37 704,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,1
  • OMX Baltic0,25%294
  • OMX Riga0,59%888,55
  • OMX Tallinn0,15%1 878,34
  • OMX Vilnius0,07%1 137
  • S&P 500−1,57%5 751,17
  • DOW 30−0,92%42 609,92
  • Nasdaq −2,08%18 166,38
  • FTSE 100−0,83%8 682,84
  • Nikkei 2250,77%37 704,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,1
  • 16.01.08, 17:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loik: uus direktiiv toob lennujaama hulga bürokraatiat

Tallinna Lennujama juhatuse esimees Rein Loik peab ebaõiglaseks, et uus Euroopa suurematele lennujaamadele suunatud lennujaamamaksude direktiiv rakendub ka Tallinna Lennujaamale, kuna see toob väikese lennujaama jaoks kaasa põhjendamatult palju bürokraatiat ja lisakulusid.
Kuigi uus direktiiv peaks rakenduma 5 miljoni ja suurema reisijate hulgaga lennujaamadele, satub direktiivi alla ka Tallinna Lennujaam, kuna selle osatähtsus riiki läbivate reisijate teenindamisel on suurem kui 15 protsenti. Tallinna lennujaama läbis mullu 1,7 miljonit reisijat.
"Uus direktiiv on suunatud ebaausa konkurentsi vastu. Samas on ka see ju ebaaus, kui 4,9 miljoni reisijaga lennujaamale direktiiv ei rakendu, küll aga 1,5 miljoni reisijaga lennujaamale, mis on juhtumisi väikeses riigis ainus ja teenindab rohkem kui 15 protsenti riiki läbivatest reisijatest," rääkis Loik.
Loigu sõnul lisandub uue direktiiviga lennujaama töösse terve rida bürokraatlikke lennuliinide kooskõlastamise protseduure. "Peame looma spetsiaalsed kontrolliorganid väikese lennujaama tingimustes jne," märkis Loik ja lisas, et kuna kontrollorgani peab tagama riik, on raske unistada ka riigiametnike hulga vähenemisest.
Loik lisas, et nagu mujal Euroopa lennujaamades, on ka Tallinna Lennujaamas tendents, et lennujaamamakse pigem alandatakse, kui tõstetakse. "Seni on maksude langetamine olnud lihtne ja kiire, kuna lennuoperaatoritele on see alati hea uudis. Nüüd lisandub hulk vahelülisid, kellele peame aru andma," sõnas Loik.
Kokkuvõttes lisas Tallinna Lennujaama juht Rein Loik, et Euroopa Liidu otsused ei saagi olla võrdselt head kõigile liikmesriikidele. "Mina korraliku Euroopa Liidu liikmena pean täitma direktiive, mis vastu võetakse ja seda ma ka teen," ütles ta. Loik uskus, et enne kolme aastat uus seadus reaalselt siiski ei rakendu, kuna otsustusprotsessid ja üleminekuperiood võtavad aega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele