Toidukulud moodustavad Eestis perede
väljaminekutest ligi neljandiku ja toidukaupade hinnamuutused mõjutavad
oluliselt inflatsiooni taset.
Kui viimase aastakümne jooksul on toidu hinnad tõusnud mõõduka tempoga ja hinnatõus ei ole sotsiaalseid probleeme tekitanud, siis alates 2007. aasta teisest poolest on olukord muutunud, kirjutas Eesti Ekspress.
Halb on see, et enam on kallinenud need kaubad, mis on madalama sisse¬tulekuga ja lastega perede igapäevases ostukorvis. Nii on suurem hinnatõus tabanud piimatooteid, ilma milleta lastega pere hakkama ei saa.
Põllumajandustoorme hinnatõus, mis on toimunud viimase aasta jooksul kogu maailmas, on riigiti tarbijate ostukorvi mõjutanud väga erinevalt. Eriti tuntav hinnatõus on toimunud Euroopa Liidu vaesemates uutes liikmesriikides.
Nii tõusid toidukaupade hinnad Eestis detsembris 15%, Euroopa Liidus keskmiselt aga aasta jooksul 5,2%. Juba 2006. aastal olid siinsed toidukaupade hinnad 75% tasemel ELi keskmisest, pärast hinnatõusu aga ilmselt veelgi enam.
Seotud lood
Erinevalt eelmise aasta määrusest
võivad uue eelnõu kohaselt väljaspool Eesti territooriumi töötavate ametnike
palgamäärad siin töötavatest kolleegidest erineda enam kui varem.
Tänavu ei leidu naljalt kaupa või teenust,
mis kallimaks ei lähe. Tavaline neljaliikmeline pere peab seetõttu arvestama
vähemalt 1000kroonise lisakuluga iga kuu. Ka juhul, kui ei elata sugugi ülemäära
priiskavalt.
Statistikaameti teatel tõusis
tarbijahinnaindeks 2007. aasta IV kvartalis aasta varasemaga võrreldes 9
protsenti.
Berliinis kestab alates tänasest, 18.
jaanuarist kuni 27. jaanuarini rahvusvaheline põllumajandus- ja
toiduainetööstuse mess Grüne Woche, kus tõdetakse, et toiduaine hinnad kasvavad.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.