Majanduslanguse ajal jääb tarbijatel raha
enamasti vähemaks. Kas toodete ja teenuste pakkujad peaksid sellega leppima ja
endalgi püksirihma pingutama? Mitte tingimata – ka majanduslangusest saab
innovaatiline ettevõte kasu lõigata.
Mis tüüpi innovaatilisi tooteid inimesed majanduslanguse ajal siis ostaksid, küsis Businessweek.
Kas nad näiteks kasutaksid uue tasulise Wordi versiooni asemel tasuta onlain-rakendusi nagu Google Documents? Kas nad ostaksid kalleid ja kauni kujundusega sülearvuteid nagu uus MacBook Air või eelistaksid peenele disainile eelkõige võimalikult soodsat hinda?
Sissetulekute vähenemisel võivad inimesed samamoodi kallite ja originaalsete disainrõivaste asemel eelistada odavamaid masstooteid, millele tootjad languse ajal võiksidki keskenduda. Ka ei tasuks näiteks autotootjatel panustada liiga palju ülimoodsale disainile, vaid tulla välja pigem lihtsamate ja odavamate, kuid siiski kvaliteetsete ja vastupidavate mudelitega.
Tundub, et disaini vallas võib majanduslangus tõepoolest käima lükata uue innovatsioonilaine, viies põhitähelepanu vastupidavamatele ja odavamatele materjalidele või soodsamatele teenustele ja tarkvarale. Ka majanduslanguse ajal vajavad inimesed uusi tooteid ja teenuseid. Need ei pea aga olema eelkõige ülilahedad moeasjad, vaid võimalikult vastupidavad ja soodsad.