• OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 24.01.08, 11:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas majanduslangus sütitab innovatsiooni?

Majanduslanguse ajal jääb tarbijatel raha enamasti vähemaks. Kas toodete ja teenuste pakkujad peaksid sellega leppima ja endalgi püksirihma pingutama? Mitte tingimata – ka majanduslangusest saab innovaatiline ettevõte kasu lõigata.
Mis tüüpi innovaatilisi tooteid inimesed majanduslanguse ajal siis ostaksid, küsis Businessweek.
Kas nad näiteks kasutaksid uue tasulise Wordi versiooni asemel tasuta onlain-rakendusi nagu Google Documents? Kas nad ostaksid kalleid ja kauni kujundusega sülearvuteid nagu uus MacBook Air või eelistaksid peenele disainile eelkõige võimalikult soodsat hinda?
Sissetulekute vähenemisel võivad inimesed samamoodi kallite ja originaalsete disainrõivaste asemel eelistada odavamaid masstooteid, millele tootjad languse ajal võiksidki keskenduda. Ka ei tasuks näiteks autotootjatel panustada liiga palju ülimoodsale disainile, vaid tulla välja pigem lihtsamate ja odavamate, kuid siiski kvaliteetsete ja vastupidavate mudelitega.
Tundub, et disaini vallas võib majanduslangus tõepoolest käima lükata uue innovatsioonilaine, viies põhitähelepanu vastupidavamatele ja odavamatele materjalidele või soodsamatele teenustele ja tarkvarale. Ka majanduslanguse ajal vajavad inimesed uusi tooteid ja teenuseid. Need ei pea aga olema eelkõige ülilahedad moeasjad, vaid võimalikult vastupidavad ja soodsad.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele