Majanduslanguse ajal jääb tarbijatel raha
enamasti vähemaks. Kas toodete ja teenuste pakkujad peaksid sellega leppima ja
endalgi püksirihma pingutama? Mitte tingimata – ka majanduslangusest saab
innovaatiline ettevõte kasu lõigata.
Mis tüüpi innovaatilisi tooteid inimesed majanduslanguse ajal siis ostaksid, küsis Businessweek.
Kas nad näiteks kasutaksid uue tasulise Wordi versiooni asemel tasuta onlain-rakendusi nagu Google Documents? Kas nad ostaksid kalleid ja kauni kujundusega sülearvuteid nagu uus MacBook Air või eelistaksid peenele disainile eelkõige võimalikult soodsat hinda?
Sissetulekute vähenemisel võivad inimesed samamoodi kallite ja originaalsete disainrõivaste asemel eelistada odavamaid masstooteid, millele tootjad languse ajal võiksidki keskenduda. Ka ei tasuks näiteks autotootjatel panustada liiga palju ülimoodsale disainile, vaid tulla välja pigem lihtsamate ja odavamate, kuid siiski kvaliteetsete ja vastupidavate mudelitega.
Tundub, et disaini vallas võib majanduslangus tõepoolest käima lükata uue innovatsioonilaine, viies põhitähelepanu vastupidavamatele ja odavamatele materjalidele või soodsamatele teenustele ja tarkvarale. Ka majanduslanguse ajal vajavad inimesed uusi tooteid ja teenuseid. Need ei pea aga olema eelkõige ülilahedad moeasjad, vaid võimalikult vastupidavad ja soodsad.
Seotud lood
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja president ja
TTÜ kuratooriumi esimees Toomas Luman rääkis tänasel konverentsil „Ettevõtlike
ülikoolide teenused – teaduspõhine koostöö“, et kui me teadusesse ja siinsetesse
spetsialistidesse ei investeeri, ei saa ka innovatsioonist rääkida.
Innovatsioon on kuum teema ning
innovaatilised ettevõtted nagu Google ja Apple au sees. Uute edukate toodete või
teenustega turule tulemine võib väikese firma üleöö suureks tegijaks muuta. Iga
ettevõtja teab, kuidas peaks oma firmat põhimõtteliselt innovaatilisemaks
muutma, kuid millegipärast on ideedest tegudeni raske jõuda.
Kas ka innovatsioon on üks valdkondadest,
mille arvelt majanduslanguse ajal vähenevaid kasumeid tasakaalustada?
Võrguajakirja Businessweek kolumnisti Bruce Nussbaumi arvates on see kõige
hullem asi, mida teha saab.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.