• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 24.01.08, 11:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas majanduslangus sütitab innovatsiooni?

Majanduslanguse ajal jääb tarbijatel raha enamasti vähemaks. Kas toodete ja teenuste pakkujad peaksid sellega leppima ja endalgi püksirihma pingutama? Mitte tingimata – ka majanduslangusest saab innovaatiline ettevõte kasu lõigata.
Mis tüüpi innovaatilisi tooteid inimesed majanduslanguse ajal siis ostaksid, küsis Businessweek.
Kas nad näiteks kasutaksid uue tasulise Wordi versiooni asemel tasuta onlain-rakendusi nagu Google Documents? Kas nad ostaksid kalleid ja kauni kujundusega sülearvuteid nagu uus MacBook Air või eelistaksid peenele disainile eelkõige võimalikult soodsat hinda?
Sissetulekute vähenemisel võivad inimesed samamoodi kallite ja originaalsete disainrõivaste asemel eelistada odavamaid masstooteid, millele tootjad languse ajal võiksidki keskenduda. Ka ei tasuks näiteks autotootjatel panustada liiga palju ülimoodsale disainile, vaid tulla välja pigem lihtsamate ja odavamate, kuid siiski kvaliteetsete ja vastupidavate mudelitega.
Tundub, et disaini vallas võib majanduslangus tõepoolest käima lükata uue innovatsioonilaine, viies põhitähelepanu vastupidavamatele ja odavamatele materjalidele või soodsamatele teenustele ja tarkvarale. Ka majanduslanguse ajal vajavad inimesed uusi tooteid ja teenuseid. Need ei pea aga olema eelkõige ülilahedad moeasjad, vaid võimalikult vastupidavad ja soodsad.

Seotud lood

Uudised
  • 24.01.08, 13:32
Luman: kui me insenere ei koolita, siis ei saa ka innovatsioonist rääkida
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja president ja TTÜ kuratooriumi esimees Toomas Luman rääkis tänasel konverentsil „Ettevõtlike ülikoolide teenused – teaduspõhine koostöö“, et kui me teadusesse ja siinsetesse spetsialistidesse ei investeeri, ei saa ka innovatsioonist rääkida.
Uudised
  • 24.10.07, 10:59
Innovatsioon – ettevõtja viis tüüpviga
Innovatsioon on kuum teema ning innovaatilised ettevõtted nagu Google ja Apple au sees. Uute edukate toodete või teenustega turule tulemine võib väikese firma üleöö suureks tegijaks muuta. Iga ettevõtja teab, kuidas peaks oma firmat põhimõtteliselt innovaatilisemaks muutma, kuid millegipärast on ideedest tegudeni raske jõuda.
Uudised
  • 16.01.08, 11:14
10 rängemat majanduslanguse ajal tehtavat innovatsiooniviga
Kas ka innovatsioon on üks valdkondadest, mille arvelt majanduslanguse ajal vähenevaid kasumeid tasakaalustada? Võrguajakirja Businessweek kolumnisti Bruce Nussbaumi arvates on see kõige hullem asi, mida teha saab.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele