Edelaraudtee otsus lõpetada kaubaveod
Viljandi-Tallinna liinil sunnib mitmeid ettevõtjaid tegevuse lõpetama või
Viljandimaalt ära kolima, hoiatas Viljandimaa Omavalitsuste Liit valitsust.
„Uskudes kaubavedude toimumist meie raudteel, on mitmed ettevõtted teinud suuri investeeringuid ja pikaajalisi plaane oma tootmise arendamisel,“ vahendas Postimees liidu juhtide, Viljandi maavanem Kalle Küttise ja Viljandi linnavolikogu esimees Tarmo Looduse valitsusele saadetud pöördumist.
Edelaraudtee teavitas ettevõtjaid oma otsusest vaid neli nädalat enne kaubavedude lõppu. Raudteefirma põhjendas otsust majandussuhete jahenemisega Venemaaga, mis on tõstnud raudtee infrastruktuuri kasutustasud liiga kõrgeks.
„Ma ei taha keerutada ja imelikku juttu ajada – alternatiivi raudteele meie jaoks pole,“ ütles küünlatootja Hansa Candle juht Andre Aav. „Suuri parafiinikoguseid kiiresti ja palju tehasesse teisiti ei saa, tooraine Lätist autodega toomine oleks vaid lühiajaline ellujäämisvariant.“
Reedel Viljandimaal viibinud majandusminister Juhan Parts kinnitas, et konkreetset sõnumit tal raudteevedude tuleviku pärast muretsevatele ettevõtjatele pole.
„Kaugemas perspektiivis vajab kogu raudtee areng Viljandi suunal strateegilist visiooni,“ ütles Parts. „Lühemas perspektiivis on vaja kaup liikuma saada, see sõltub kahe ettevõtte vahelistest läbirääkimistest. Oluline on, et raudteetasud ülikõrgeks ei kerkiks.“
Seotud lood
Edelaraudtee lõpetab järgmisel nädalal
algavast 1. veebruarist kaubaveod, mis seab raskesse olukorda oma tootmise
raudteetranspordi võimalusega sidunud ettevõtted, kirjutas Järva Teataja.
Riigisisese reisijate- ja kaubaveo
korraldamisega tegelev Edelaraudtee lõpetab suure kahjumi vältimiseks alates 1.
veebruarist 2008 regulaarsed kaubaveod Tallinna-Viljandi ja Tallinna-Pärnu
suunal.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.