• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 22.01.08, 10:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubavedude kaotamine Edelaraudteel paneb ettevõtted raskesse seisu

Edelaraudtee lõpetab järgmisel nädalal algavast 1. veebruarist kaubaveod, mis seab raskesse olukorda oma tootmise raudteetranspordi võimalusega sidunud ettevõtted, kirjutas Järva Teataja.
"Raudteetransport on meile kõige kiirem ja ökonoomsem," selgitas Farm Plant Eesti ASi Türi väetisetehase laojuhataja Ants Lõhmus ning lisas, et väetise tootmine algas Türil 1999. aasta märtsis suuresti just hea raudteeühenduse tõttu.
Eelmisel nädalal olid Raplas koos majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, Edelaraudtee, Järva-, Viljandi- ja Raplamaa ettevõtete juhid ning Rapla ja Järva maavanem, kuid kompromissile ei jõutud ja Edelaraudtee peab oma kaubaveod lõpetama.
Edelaraudtee tegevjuht Kalvi Pukka lausus, et ettevõte on valmis ka pärast seda tärminit kaubavedusid jätkama, sest teadmised, oskused ja tehnika on olemas, kuid majanduslikel põhjustel pole see võimalik.
Pukka ütlust mööda näitavad prognoosid, et eelmisel aastal kaubaveol tekkinud üheksa miljoni kroonine kahjum võib tänavu suureneda 15 miljoni kroonini.
Suurimad seni Edelaraudtee infrastruktuuril veetud kaubagrupid on puidutooted ning vanametall. Edelaraudtee 2006. aasta kaubaveomaht oli 430 000 tonni, 2007. aasta veomaht on umbes 270 000 tonni. Edelaraudtee peamised kaubaveo kliendid on AS Ingle, AS Lignator, AS Kuusakoski, Farm Plant Eesti AS ning mõned ekspediitorid.

Seotud lood

Uudised
  • 18.12.07, 15:07
Edelaraudtee lõpetab kahjumi vältimiseks regulaarsed kaubaveod
Riigisisese reisijate- ja kaubaveo korraldamisega tegelev Edelaraudtee lõpetab suure kahjumi vältimiseks alates 1. veebruarist 2008 regulaarsed kaubaveod Tallinna-Viljandi ja Tallinna-Pärnu suunal.
Uudised
  • 26.06.07, 15:12
Edelaraudtee tuli mullu kahjumist välja
Riigisisest reisirongiliiklust korraldav Edelaraudtee teenis eelmisel aastal 234,2 miljoni krooni suuruse käibe juures kaks miljonit krooni kasumit.
Uudised
  • 29.08.07, 14:54
Edelaraudtee investeerib raudteeohutusse 37 miljonit
Raudtee infrastruktuuri majandamisega tegeleva Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-i investeeringud raudteeohutusse ulatuvad 36,7 miljoni kroonini.
Uudised
  • 30.07.08, 09:05
Edelaraudtee kimpus vagunite puudusega
Mai lõpus regulaarsed kaubaveod taastanud AS Edelaraudtee on kimpus kaubavagunite puudusega, mistõttu ei saa kliendid piisaval hulgal ja kiirusega rööpaid pidi kaupa vedada.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele