Küllap on igahommikune
peenisesuurendusrohtude, miljardikrooniste lotovõitude ning uuenduslike
seksnukkude teemaline nuhtlus tuttav igale e-posti lugejale.
Tarkvarafirma Symanteci värske rämpspostiraporti hinnangul oli tervelt 75 protsenti kõikidest detsembri jooksul terves maailmas saadetud meilidest rämpspost.
Jõulupühadele eelnevail päevil kerkis rämpsposti hulk isegi 83 protsendini. Piltlikult tähendab see, et iga korraliku ja sisuka kirja kohta lendles maailmas 3 kirja, mis kõigest 100dollarise rahakande eest Keenia kodakondust pakub.
Symantec Soome tehnikadirektor Margo Haapala sõnab, et Eesti ja Põhjamaade kohta tuleb spämmiraporti täpsustus kuskil kuu jooksul. "Aga kohe võib öelda, et rämpsposti saatmise trend ja levik on tõusul. Kui varem oli spämm kas lihtsalt irriteeriv reklaam või postkasti ummistaja, siis nüüd on asutud seda kasutama juba identiteedi röövidel ja organiseeritud kuritegevuses," mainib Haapala.
Mees lisab, et kuni on inimesi, kes lasevad ennast petta, niikaua kestab ja kasvab ka rämpspostituste arv ja kasutus.
Riigi Infosüsteemide Arenduskeskuse pressiesindaja Katrin Pärgmäe sõnas, et mis kehtib maailmas, kehtib ka Eestis ehk et globaalses maailmas ei ole vahet, kust spämmikirjad tulevad.
"Eesti on nii väike tegija, et meie eraldi statistikat ei tee," sõnab Pärgmäe ning lisab, et Eestis on praegu kuumem teema arvutiviirused ning ka jõuluaeg tõi nakatunud arvutite osas tõusu.
Seotud lood
Selleks, et maksuhalduril oleks võimalik kliente
operatiivselt teavitada neid puudutavatest olulistest küsimustest, algatab amet
e-posti aadresside korrastamise ja kogumise kampaania.
TNS Emori Eesti teeninduse uuringust
selgus, et Eesti teenindajad saavad meili teel pakutavast teenindusest tunduvalt
paremini hakkama näost näkku suhtlusega.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.