• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,59%6 008,31
  • DOW 300,84%44 095,52
  • Nasdaq 0,19%19 305,98
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,59%6 008,31
  • DOW 300,84%44 095,52
  • Nasdaq 0,19%19 305,98
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • 13.11.07, 09:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti teenindajad ei armasta e-posti

TNS Emori Eesti teeninduse uuringust selgus, et Eesti teenindajad saavad meili teel pakutavast teenindusest tunduvalt paremini hakkama näost näkku suhtlusega.
Eesti Teeninduse Indeks (ETI) 2007. aastal on kõikide teeninduskanalite koondtulemusena 3,11 (4-pallisel hinnanguskaalal), seejuures ületavad teenindajate teenindusoskused ehk “pehmemad oskused” mõnevõrra müügi- ja ametioskusi ning telefoni- ja näost näkku teeninduse tase ületab oluliselt e-posti teel pakutava teeninduse taset, teatas Emor.
Sektorite sees on Eesti ettevõtete/asutuste tasemed nii otseses kui telefoni- ja e-posti teeninduses väga erinevad ja enamikus sektorites on välja kujunenud nn teenindusliidrid. Samas võib mitmes valdkonnas (nt pangandus ja telekommunikatsioon), kus pakutavate toodete-teenuste sarnasuse tõttu teeninduskvaliteedile üha enam rõhutakse, märgata ka üha tugevamat teeninduskonkurentsi.
Parimad teenindustulemused otseses teeninduses saavutasid kaubamajad ning pangandusettevõtted, head teenindust pakuvad ka reisibürood, telekommunikatsiooniettevõtted ja tehnikakauplused. Telefoniteeninduse osas paistsid silma samuti pangandus, ajakirjanduse tellimiskeskused, reisibürood, telekommunikatsiooniettevõtted ja avaliku sektori asutused. E-posti teel pakkusid parimat teenindust avaliku sektori asutused ning ettevõtted telekommunikatsiooni, panganduse sektorist, kaubamajad ning ajakirjanduse tellimiskeskused.
Ettevõtted, mis kõikide teeninduskanalite koondvaates enam silma paistsid ja kes ka ETIt kui indeksit mõjutavad, olid Elion, Sampo Pank, Hansapank, Nordea Pank, EMT, Estravel, Starman, Elisa, SEB Ühispank ja Eesti Energia. Lisaks nendele pakuvad väga head teenindust ka mitmed väiksemad teenindusettevõtted – otseses teeninduses nt Overall, EAS, OnOff, telefoniteeninduses ExpressPost ning Päevalehe ja Postimehe tellimiskeskused, LHV, e-posti teeninduses EAS, Expert ja ExpressPost.
TNS Emor kaasas uuringusse kokku 16 teenindusvaldkonda ning 62 erinevat teenindusettevõtet. Kokku tehti ETI raames 468 külastust teeninduskohtadesse, 312 kõnet infotelefonidele ning saadeti 264 e-kirja.
TNS Emor on juhtiv turundusinfo ja uuringuteenuste pakkuja Eesti turul. Meie emafirma TNS omab sama positsiooni, tegutsedes enam kui 70 riigis.

Seotud lood

Uudised
  • 28.09.07, 14:38
Teenindaja napist keeleoskusest tuleks teavitada firma juhtkonda
Tarbijakaitseamet saab aeg-ajalt kaebusi, kus kliendid kurdavad müüjate, taksojuhtide ja tavaliste teenindajate vähese eesti keele oskuse pärast. Samas saaksid tarbijad ka ise teenindustaseme parandamiseks üht-teist ära teha.
Uudised
  • 19.09.07, 15:20
Hotellide juht: Eestis püütakse klient vaid võimalikult kiiresti ära teenindada
Hotellide Kolm Õde ja Telegraaf juht Michael Stenner leiab, et Eesti teeninduse olematut taset saab parandada sellega, kui tööandjad muudavad teenindajate töö nauditavaks.
Uudised
  • 28.09.07, 14:35
Töökäte puudus sunnib umbkeelsed teenindajaiks
Tööjõu järsk kallinemine, aga ka töökäte puudus sunnib firmasid umbkeelseid teenindajaid palkama ning neile ise eesti keelt õpetama.
Uudised
  • 04.02.08, 07:45
Kolmveerand e-kirju on rämps
Küllap on igahommikune peenisesuurendusrohtude, miljardikrooniste lotovõitude ning uuenduslike seksnukkude teemaline nuhtlus tuttav igale e-posti lugejale.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele