TNS Emori Eesti teeninduse uuringust
selgus, et Eesti teenindajad saavad meili teel pakutavast teenindusest tunduvalt
paremini hakkama näost näkku suhtlusega.
Eesti Teeninduse Indeks (ETI) 2007. aastal on kõikide teeninduskanalite koondtulemusena 3,11 (4-pallisel hinnanguskaalal), seejuures ületavad teenindajate teenindusoskused ehk “pehmemad oskused” mõnevõrra müügi- ja ametioskusi ning telefoni- ja näost näkku teeninduse tase ületab oluliselt e-posti teel pakutava teeninduse taset, teatas Emor.
Sektorite sees on Eesti ettevõtete/asutuste tasemed nii otseses kui telefoni- ja e-posti teeninduses väga erinevad ja enamikus sektorites on välja kujunenud nn teenindusliidrid. Samas võib mitmes valdkonnas (nt pangandus ja telekommunikatsioon), kus pakutavate toodete-teenuste sarnasuse tõttu teeninduskvaliteedile üha enam rõhutakse, märgata ka üha tugevamat teeninduskonkurentsi.
Parimad teenindustulemused otseses teeninduses saavutasid kaubamajad ning pangandusettevõtted, head teenindust pakuvad ka reisibürood, telekommunikatsiooniettevõtted ja tehnikakauplused. Telefoniteeninduse osas paistsid silma samuti pangandus, ajakirjanduse tellimiskeskused, reisibürood, telekommunikatsiooniettevõtted ja avaliku sektori asutused. E-posti teel pakkusid parimat teenindust avaliku sektori asutused ning ettevõtted telekommunikatsiooni, panganduse sektorist, kaubamajad ning ajakirjanduse tellimiskeskused.
Ettevõtted, mis kõikide teeninduskanalite koondvaates enam silma paistsid ja kes ka ETIt kui indeksit mõjutavad, olid Elion, Sampo Pank, Hansapank, Nordea Pank, EMT, Estravel, Starman, Elisa, SEB Ühispank ja Eesti Energia. Lisaks nendele pakuvad väga head teenindust ka mitmed väiksemad teenindusettevõtted – otseses teeninduses nt Overall, EAS, OnOff, telefoniteeninduses ExpressPost ning Päevalehe ja Postimehe tellimiskeskused, LHV, e-posti teeninduses EAS, Expert ja ExpressPost.
TNS Emor kaasas uuringusse kokku 16 teenindusvaldkonda ning 62 erinevat teenindusettevõtet. Kokku tehti ETI raames 468 külastust teeninduskohtadesse, 312 kõnet infotelefonidele ning saadeti 264 e-kirja.
TNS Emor on juhtiv turundusinfo ja uuringuteenuste pakkuja Eesti turul. Meie emafirma TNS omab sama positsiooni, tegutsedes enam kui 70 riigis.
Seotud lood
Tarbijakaitseamet saab aeg-ajalt kaebusi,
kus kliendid kurdavad müüjate, taksojuhtide ja tavaliste teenindajate vähese
eesti keele oskuse pärast. Samas saaksid tarbijad ka ise teenindustaseme
parandamiseks üht-teist ära teha.
Hotellide Kolm Õde ja Telegraaf juht
Michael Stenner leiab, et Eesti teeninduse olematut taset saab parandada
sellega, kui tööandjad muudavad teenindajate töö nauditavaks.
Tööjõu järsk kallinemine, aga ka töökäte
puudus sunnib firmasid umbkeelseid teenindajaid palkama ning neile ise eesti
keelt õpetama.
Küllap on igahommikune
peenisesuurendusrohtude, miljardikrooniste lotovõitude ning uuenduslike
seksnukkude teemaline nuhtlus tuttav igale e-posti lugejale.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.