A. Le Coqi juht Tarmo Noop ütles
aripaev.ee-le, et vaatamata asjaolule, et neil õnnestus saada juurde peaaegu 2
protsenti turuosa, kahaneb õlle tarbimine juba teist aastat järjest.
„Ennekõike on lahja ja kange võrdsustatud,“ kommenteeris lahja alkoholi langustrendi Noop ning lisas, et kange alkoholi ost on rohkem planeeritud ja õlu ning muu lahja alkohol käib nn impulssostu alla.
Ka Eesti Õlletootjate Liidu esimees Cardo Remmel tõi välja, et õlle tarbimine on võrreldes kange alkoholiga vähenenud. „Õlu on suhteliselt kallis. Viin on odavam,“ märkis ta. Ka nõustub Remmel Noobiga, et õlle ostmine on hetkemõtte ajendil tehtav ost, mida sama lihtsalt võib ka tegemata jätta. „Teatud piirangud mõjutavad. Kui sul teleka ees õlle isu tuleb, siis ei sõida sellepärast teise linna õlu järele,“ rääkis Remmel.
Noop tõdeb samuti, et oma rolli mängib ostu sooritamise juures hind, mis õllel on tõusnud, kuna tooraine on kallinenud. Faktumi uuringu põhjal tehti kindlaks, et kui toote hind tõuseb vähemalt 10%, siis hakkab tarbija ostma muud toodet.
Teine õlle müügile negatiivselt mõjuv asjaolu on see, et kange ja lahja alkohol on võrdsustatud ja näiteks uue reklaamiseaduse kohaselt võib igasugust alkoholi reklaamida alates kella 21st.
Ka töötab õlu tarbimisele vastu vähene turistide arv, rääkis Noop, kelle sõnul ootab peagi ees uus aktsiisitõus, mis toimub ka Soomes. Viimane võib aidata kaasa õlle tarbimise kasvule.
Seotud lood
Eesti Õlletootjate Liidu andmetel kujunes
kodumaise õlleturu kogumahuks 2007. aastal 128 miljonit liitrit, langedes
1,4%.
Eesti kange alkoholi tootja Liviko juhatuse
esimehe Janek Kalvi sõnul seisab Liviko siseturu müük juba aastaid paigal,
sisetarbimist mõjutavad eelkõige aktsiisikõikumised ja salaviin.
AS Puls Brewery juhatuse esimees Meelis
Pihel kinnitas Eesti Õlletootjate Liidu väidet, et õlletarbimine on vähenenud
ning toob põhjuseks õlleaktsiisi tõusu, mis vähendab kange alkoholi ja kange õlu
hinnavahet ja suunab mõne tarbija ostueelistust.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.