• OMX Baltic−0,06%272,76
  • OMX Riga−0,12%874,47
  • OMX Tallinn−0,57%1 750,45
  • OMX Vilnius−0,15%1 047,64
  • S&P 5000,00%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,62%8 090,23
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,26
  • OMX Baltic−0,06%272,76
  • OMX Riga−0,12%874,47
  • OMX Tallinn−0,57%1 750,45
  • OMX Vilnius−0,15%1 047,64
  • S&P 5000,00%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,62%8 090,23
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,26
  • 04.02.08, 14:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Noop: õlle tarbimine väheneb juba teist aastat järjest

A. Le Coqi juht Tarmo Noop ütles aripaev.ee-le, et vaatamata asjaolule, et neil õnnestus saada juurde peaaegu 2 protsenti turuosa, kahaneb õlle tarbimine juba teist aastat järjest.
„Ennekõike on lahja ja kange võrdsustatud,“ kommenteeris lahja alkoholi langustrendi Noop ning lisas, et kange alkoholi ost on rohkem planeeritud ja õlu ning muu lahja alkohol käib nn impulssostu alla.
Ka Eesti Õlletootjate Liidu esimees Cardo Remmel tõi välja, et õlle tarbimine on võrreldes kange alkoholiga vähenenud. „Õlu on suhteliselt kallis. Viin on odavam,“ märkis ta. Ka nõustub Remmel Noobiga, et õlle ostmine on hetkemõtte ajendil tehtav ost, mida sama lihtsalt võib ka tegemata jätta. „Teatud piirangud mõjutavad. Kui sul teleka ees õlle isu tuleb, siis ei sõida sellepärast teise linna õlu järele,“ rääkis Remmel.
Noop tõdeb samuti, et oma rolli mängib ostu sooritamise juures hind, mis õllel on tõusnud, kuna tooraine on kallinenud. Faktumi uuringu põhjal tehti kindlaks, et kui toote hind tõuseb vähemalt 10%, siis hakkab tarbija ostma muud toodet.
Teine õlle müügile negatiivselt mõjuv asjaolu on see, et kange ja lahja alkohol on võrdsustatud ja näiteks uue reklaamiseaduse kohaselt võib igasugust alkoholi reklaamida alates kella 21st.
Ka töötab õlu tarbimisele vastu vähene turistide arv, rääkis Noop, kelle sõnul ootab peagi ees uus aktsiisitõus, mis toimub ka Soomes. Viimane võib aidata kaasa õlle tarbimise kasvule.

Seotud lood

Uudised
  • 04.02.08, 08:57
Õlu taandus teiste alkohoolsete jookide ees
Eesti Õlletootjate Liidu andmetel kujunes kodumaise õlleturu kogumahuks 2007. aastal 128 miljonit liitrit, langedes 1,4%.
Uudised
  • 05.02.08, 11:38
Kalvi: tarbimist mõjutavad eelkõige aktsiisikõikumine ja salaviin
Eesti kange alkoholi tootja Liviko juhatuse esimehe Janek Kalvi sõnul seisab Liviko siseturu müük juba aastaid paigal, sisetarbimist mõjutavad eelkõige aktsiisikõikumised ja salaviin.
Uudised
  • 04.02.08, 15:30
Puls: väike vahe õlle- ja viinapudeli hinna vahel suunab tarbija ostueelistust
AS Puls Brewery juhatuse esimees Meelis Pihel kinnitas Eesti Õlletootjate Liidu väidet, et õlletarbimine on vähenenud ning toob põhjuseks õlleaktsiisi tõusu, mis vähendab kange alkoholi ja kange õlu hinnavahet ja suunab mõne tarbija ostueelistust.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele