Põhivõrgu kommunikatsioonijuht Kätlin Kruus
ütles, et Nelja Energia Viru-Nigula tuulepark lülitati välja, kuna
pargi seadmed ei täitnud ohutusnõuded.
Kruus selgitas, et võrgueeskiri reguleerib energeetikas mitmeid valdkondi ning eeskiri reguleerib ka elektripaigaldiste nõudeid. „Võrk peab korras olema ja seadmed ei tohi teistele probleeme tekitada. Tuuleveskid peaksid olema Põhivõrgu poolt reguleeritavad, kuid Nelja Energia omad seda pole,“ rääkis Kruus.
Ta selgitas, et kui seadmeid on vaja võrgu töökindluse huvides reguleerida, näiteks välja lülitada, siis Viru-Nigula omasid ei saa, kuna need tuuleveskid pole juhitavad. „Ning teistpidi, kui võrgus on rike, siis tuulikud peaksid iseseisvalt töötama,“ loetles Kruus puudusi.
„Võrgueeskiri on muutunud, kuid Nelja Energia pakkumise lisas olid uued tingimused olemas. Leping sõlmiti aasta tagasi üheaastase tähtajaga,“ rääkis kommunikatsioonijuht.
Kruus ütles, et Põhivõrk ei keeldunud Nelja Energia ettepanekust testimisaega pikendada. "Kui Nelja Energia jätkaks ajutise lepingu alusel, siis nad kasumit ei tooda, kuna tootmisvõimsus on väiksem, kuid nad saavad jätkata testimist," lisas ta.
„Eelmisel nädalal hoiatasime Nelja Energiat, et lülitame Viru-Nigula tuulepargi välja, nii nagu seadus ette näeb, viis päeva varem. Teade edastati tähitud kirjaga,“ väitis Kruus.
Seotud lood
Konkurentsiamet kinnitas oma otsusega
Põhivõrgu korrektset käitumist Viru-Nigula tuulepargi võrguühenduse
katkestamisel.
OÜ Põhivõrk lülitas täna ennelõunal välja
Viru-Nigula tuulepargi, sest ta ei vastanud nõuetele.
Eesti elektrisüsteemi toimimise eest
vastutav OÜ Põhivõrk ja Viru-Nigula tuuleparki haldav OÜ Nelja Energia leppisid
kokku tuulepargi puuduste likvideerimise edasises ajakavas.
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.